1397/02/30

اولین عکس فضاپیمای تس از ۲۰۰ هزار ستاره در فضا منتشر شد

سازمان فضایی آمریکا (NASA) اولین عکس فضاپیمای تس را منتشر و اعلام کرد: «این پرواز موفقیت‌آمیز یک گام به تحقیقات جهانی نزدیک‌تر شده است.» سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: «فضاپیمای نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران (TESS) پس از پرواز موفقیت‌آمیز خود یک گام به تحقیق درباره جهان‌های جدید نزدیک‌تر شد.» طبق...
اولین عکس فضاپیمای تس از ۲۰۰ هزار ستاره در فضا منتشر شد

طبق گفته ناسا، تیم علمی تس با استفاده از چهار دوربین این فضاپیما موفق به گرفتن عکسی از بخش جنوبی صورت فلکی «قنطورس» شدند که بیش از ۲۰۰ هزار ستاره را نشان می‌دهد.
ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که ۱۹ آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به فضا پرتاب شد.
هدف تس، جست‌وجوی سیاره‌های فراخورشیدیِ بیشتر در فضایی ۴۰۰ برابر پوشش مأموریت کپلر٬ با استفاده از روش گذر است.
پروژه تس از مجموعه‌ دوربین‌های گسترده‌ای برای انجام یک بررسی همه‌جانبه استفاده می‌کند.

نجوم | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |

فرانسه سومین ماهواره سیراکیوس ۴ را به ناوگان مخابرات ماهواره‌ای نظامی آینده خود اضافه می‌کند

بر اساس اعلام یک مقام وزارت دفاع فرانسه در ۱۶ آبان ۹۷، این کشور ماهواره جدیدی را به نسل نوین منظومه ماهواره‌ای زمین ثابت خود که در آینده به مدار زمین می‌رود اضافه می‌کند. مسئول برنامه ارتباط‌های ماهواره‌ای در اداره کل ارتش فرانسه، که پشتیبانی نیروهای مسلح این کشور را برعهده دارد، اعلام کرد که لزوم ارتباط ماهواره‌ای پهبادها و هواپیماهای نظامی نیاز به ماهواره سیراکیوس۴ (Syracuse 4) متفاوتی را ایجاد کرده است که حداکثر تا سال ۲۰۳۰ به فضا فرستاده خواهد شد. در ناوگان نوین مخابرات ماهواره‌ای نظامی فرانسه ابتدا دو ماهواره پیش‌بینی شده بود. ماهواره‌های سیراکیوس۴آ و ۴بی برای حمل بارهای مفیدی که در باند X و کا-بند (Ka-band) کار می‌کنند طراحی‌شده‌اند و قابلیت مقاومت در برابر تهدیدهای گوناگون را ازجمله حمله‌های سایبری، پارازیت و حملات هسته‌ای در ارتفاع‌های بالا دارد. موضوعی که باعث شده است فرانسه در اندیشه اضافه کردن ماهواره دیگری بیفتد این است که ماهواره‌های سیراکیوس۴آ و ۴بی دارای پرتوهای نقطه‌ای هستند که سیگنال‌های ماهواره را روی یک منطقه جغرافیایی محدود متمرکز می‌کند. این نوع پرتوهای متمرکز معمولا برای نیروهای زمینی که نسبتا آرام حرکت می‌کنند و تا هنگام رسیدن به محدوده درگیری نیاز به ارتباط ماهواره‌ای ندارند مناسب است، اما برای هواپیماهای نظامی که ممکن است صدها یا حتی هزاران کیلومتر را حین عملیات طی کنند مناسب نیست.