توسعه صنعت ماهیگیری ویتنام با ماهواره

0 382

ویتنام قصد دارد به منظور توسعه صنعت ماهیگیری خود، تا پایان سال جاری ماهواره بومی خود را به فضا پرتاب کند. این ماهواره با نام مایکرو دراگون (Micro Dragon) در مرکز فضایی ویتنام  (VNSC)طراحی خواهد شد. ویتنام به منظور توسعه ‌ی این ماهواره از سال ۲۰۱۳، سی و شش نفر از مهندسان خود را برای افزایش مهارت در زمینه طراحی، ساخت و تست ماهواره به دانشگاه‌های کشورهای خارجی فرستاده است. ماهواره مایکرودراگون با ابعاد ۵۰*۵۰*۵۰سانتی متر دارای ۴۹.۸ کیلوگرم وزن می باشد. این ماهواره پس از پرتاب به رصد آب‌های ساحلی خواهد پرداخت تا بدین وسیله موقعیت مناطقی که می تواند برای اتخاذ تصمیماتی برای توسعه صنعت ماهیگیری مفید باشد را مشخص کند. قابل ذکر است این ماهواره به وسیله راکت اپسیلون ژاپن به فضا پرتاب خواهد شد.
گفتنی است ویتنام اولین ماهواره خود با نام پیکودراگون (Pico Dragon) که تنها یک کیلو وزن داشت را در سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب کرد و این ماهواره سه ماه در فضا باقی ماند. ویتنام پیش از این پرتاب نیز چهار ماهواره دیگر را قبل از سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب کرده بود که ساخت این ماهواره‌ها توسط ویتنام انجام نشده نبود.
همچنین قابل ذکر است ویتنام برنامه فضایی خود را دنبال می کند و قرار است ماهواره LOTUSat-2  خود که قرار است وزنی در حدود ۵۰۰ کیلوگرم داشته باشد را در سال ۲۰۲۲ راهی فضا کند. گفته می شود این کشور در تلاش است با پرتاب این ماهواره، موقعیت خود را در میان کشورهای پیشرو در زمینه فضایی از جمله مالزی و اندونزی حفظ کند.

منبع newsspaceflight
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6936
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها