1397/02/24

جستجوی ناسا برای یافتن بیگانگان در فضا

ناسا (NASA) به زودی دور جدیدی از جستجوهای خود را برای یافتن فضایی‌ها آغاز خواهد کرد. گرچه این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما شواهد حکایت از صحت این فرضیه دارند. مجلس نمایندگان ایالات متحده برای طرح دو ساله جست‌وجوی آینده ناسا، ده میلیون دلار برای هر یک از دو سال در نظر گرفته است. هزینه ای که احتمالا...
جستجوی ناسا برای یافتن بیگانگان در فضا

ناسا (NASA) به زودی دور جدیدی از جست‌وجوهای خود را برای یافتن فضایی‌ها آغاز خواهد کرد. گرچه این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما شواهد حکایت از صحت این فرضیه دارند.
مجلس نمایندگان ایالات متحده برای طرح دو ساله جست‌وجوی آینده ناسا، ده میلیون دلار برای هر یک از دو سال در نظر گرفته است. هزینه ای که احتمالا صرف جست‌وجو بر اساس تکنیک‌های مجاز، مانند فرکانس‌های قدرتمند رادیویی خواهد شد.
جست‌وجو برای یافتن حیات خارج از جو زمین از طریق سیگنال‌های رادیویی در فضا تا سال ۱۹۹۲ مشمول بودجه دولتی ایالات متحده می‌شد. اما پس از آن که سناتورها با این طرح مخالفت کردند بودجه عملا قطع شد.
جیل تارتر، یکی از مدیران ارشد این پروژه بود که از تلسکوپ‌های رادیویی در پورتوریکو و کالیفرنیا استفاده کرد وسیگنال‌های بالقوه‌ای را در فضا پخش می‌کرد.
فضاپیمای کپلر ناسا (Kepler Spacecraft) نیز یکی از دستیاران این پروژه است که تا کنون تعدادی از سیارات را کشف کرده که می‌تواند به نوعی نشان دهنده احتمال حیات در زمین باشند.
اکنون تارنر امیدوار است که آخرین تعهد کنگره به ناسا این معنی باشد که جست‌وجو برای امکان حیات در خارج از جو زمین با امکانات و بودجه جدید برای مدتی طولانی اجرایی شود.وی در این خصوص می گوید: «تخصیص ده میلیون دلار برای یک سال کارهای زیادی انجام نخواهد داد، اما ده میلیون دلار به عنوان یک جریان سرمایه‌گذاری مداوم، می‌تواند تغییراتی بزرگی رقم زند.»
وی ادامه داد: «این بودجه و حمایت می تواند به افراد اجازه دهد ابزارهای دقیق خاصی را بسازند و سپس آن را برای مدت زمان طولانی در آسمان استفاده کنند.»
طی سال‌های گذشته به سبب کمبود بودجه، بسیاری از پروژه‌های ناسا در این حوزه به بخش خصوصی واگذار شده بود.
در سال ۱۹۹۲، تنها سیارات شناخته شده جهان در منظومه شمسی خلاصه می‌شد اما در حال حاضر، بیش از ۳۷۰۰ سیاره جدید شناخته شده که تعدادی از آن‌ها توسط فضاپیمای کپلر کشف شده است.

منبع: تابناک