1393/11/11

نگاهی به دستاوردهای علمی ناسا در 2014

ناسا مهم‌ترین رویدادهای صورت‌گرفته توسط این آژانس در سال 2014 را منتشر کرد که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نخستین آزمایش کپسول اوریون و دستاورد تلسکوپ‌های شکارکننده سیاراتی اشاره کرد که دوقلوی زمین را کشف کردند.
نگاهی به دستاوردهای علمی ناسا در 2014
منبع: عصرایران

اولین تلفن ماهواره ای با سیستم عامل اندروئید

شرکت مخابراتی ثریا به تازگی از اولین تلفن ماهواره ای با سیستم عامل اندروئید رونمایی کرده است. این گوشی اولین تلفن ماهواره ای با سیستم عامل اندروئید محسوب می شود که همزمان می تواند از ارتباطات GSM پشتیبانی کند. ثریا با ارائه این تلفن با نام Thuraya X5 در تلاش است هماهنگی بیشتری بین ارتباطات زمینی و ماهواره ای برقرار کند و انعطاف پذیری بیشتری را برای کاربران فراهم سازد. این گوشی با صفحه نمایش فول اچ دی به بزرگیه 5.2 اینچ، دو سیم کارته است و از ارتباطات 2G,3G,4G پشتیبانی می کند. این تلفن همراه در ماموریت های دولتی،پروژه های انرژی، ارتباطات سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد و اتصال سریع و ساده ای را در مناطق دور افتاده و زمانی که کاربر در حال حرکت است و به طور معمول گوشی های هوشمند خارج از دسترس هستند را فراهم می کند.