ماهواره تصویربرداری ویدیویی چین به فضا رفت

0 695

یک شرکت چینی پنج ماهواره سنجشی کوچک با نام ژوهای۱ (Zhuhai-1) را در یک پرتاب با کمک ماهواره بر پیشران جامد چهار مرحله ای لانگ مارچ-۱۱ (Long March) به مدار تزریق کرد. در این بین یک ماهواره از نوع سنجشی ویدئویی با نام OVS و چهار ماهواره دیگر از نوع فراطیفی با نام OHS است. ژوهای۱ یک منظومه ماهواره تجاری با هدف سنجش از دور است که توسط شرکت ژوهای (Zhuhai Orbita Science and Technology) سرمایه‌گذاری شده است.
پیشتر در ژوئن ۲۰۱۷ نیز دو‌ ماهواره ویدئویی ژوهای در مدار قرار گرفته بود‌، این شرکت بنا دارد مجموعه ۳۴ ماهواره را با این ترکیب در مدار زمین قرار دهد. لازم به ذکر است که ماهواره‌های ویدئویی OVS منظومه ژوهای دارای دقت ۹۰ سانتیمتر از ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری و ماهواره‌های OHS آن، به عنوان اولین ماهواره تجاری چین از این نوع هستند که دارای دقت ۱۰ متر و توان پایش کل کره زمین در پنج روز می‌باشند. این شرکت قرار است در نیمه دوم ۲۰۱۸ نیز ۵ ماهواره دیگر ژوهای را در مدار قرار دهد.
شرکت تجاری چانگ گوانگ (Chang Guang) نیز در زمینه ماهواره‌های کوچک سنجشی در چین فعالیت دارد و ماهواره‌های ویدئویی و اپتیکال جیلین۱ (Jilin-1) منعلق به آن است.
گفتنی است سازمان دولتی CASC، امسال در نظر دارد با ۳۵ پرتاب تجاری رکورد سال ۲۰۱۶ چین را که ۲۲ پرتاب بود بشکند و این رقم را به معمول ۴۰ پرتاب تجاری در دنیا برساند.

منبع space.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6646
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها