مسابقه ملی هوافضا در بوشهر

0 532

دومین دوره مسابقه ملی هوا فضا ویژه دانش آموزان و دانشجویان کشور روز سه شنبه جهارم فروردین در دانشگاه پیام نور بوشهر آغاز شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در این رابطه گفت:«فناوری هوا فضا به عنوان یکی از اولویت‌های مهم نقشه جامع توسعه کشور مورد توجه ویژه دانشگاه های پیام نور است».
محمدرضا بحرانی افزود:«برگزاری مسابقات مربوط به این حوزه می تواند زمینه ‌ساز توسعه این علم در کشور شود. این مسابقات  می‌تواند آغازگر حرکتی جدی در توسعه صنعت هوافضای کشور باشد».
بحرانی ادامه داد:«مسابقات هوا فضای کشوری از ۴ تا ۶ اردیبهشت‌ ماه در دو سطح دانشجویی و دانش‌آموزی در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار شد».
وی اظهار داشت:«هدف از برگزاری این مسابقات، توسعه و گسترش علم هوافضا، ارائه ایده‌ها و طرح‌های نو در این مسابقات و شناسایی و کمک برای تجاری‌ سازی ایده‌هاست».
بحرانی یادآور شد:«در این مسابقات ۴۰ تیم از استان‌های بوشهر، شیراز، اصفهان، خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان غربی حضور داشتند. رقابت‌های بخش ماهواره‌های کاغذی و آبی و طراحی مفهومی پهپاد سه‌شنبه و مسابقات بخش طراحی و ساخت هواسر (گلایدر) و گلایدر ویژه (هدف زن) نیز چهارشنبه برگزار خواهد شد». دیگر بخش‌های این مسابقات شامل طراحی مفهومی پهباد، موشک آبی، موشک کاغذی و گلایدر است.
مراسم اختتامیه این مسابقات روز چهارشنبه در سالن اجتماعات امام خامنه‌ای دانشگاه پیام نور بوشهر برگزار می‌شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت:«تقویت ارتباط صنایع با دانشگاه‌ها در این استان ضروری است».
مهرداد ستوده ادامه داد:«یکی از حلقه‌های مفقوده کشور در بحث توسعه، ارتباط ضعیف دانشگاه با حوزه صنعت است. در سال‌های اخیر تلاش‌های تاثیرگذاری در این زمینه شد ولی باید کارهای بیشتری انجام شود».
ستوده تاکید کرد:«در دانشگاه باید ایده‌های مطرح شده را به ثروت تبدیل کرد زیرا در غیر این صورت نشاط و نوآوری در سیستم آموزشی رنگ می‌بازد. در این ارتباط به دستگاه‌های اجرایی عمرانی تاکید شده که نگاه ویژه به دانشگاه‌ها داشته باشند و از طرح‌های علمی حمایت کنند».
وی گفت:«نگاه به صنعت باید فضا را به محیط پویا تبدیل کند تا دانشجویان جنب و جوش بیشتری داشته باشند. توجه به ایده‌های نو و تبدیل آن به محصول می‌تواند شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار را محقق کند».

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6550
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها