تصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرنده

0 335

این هواپیمای بزرگ که استراتولانچ (Stratolaunch) نام دارد با دو کابین جداگانه ۲۲۶تن وزن دارد و بال‌هایی به طول ۱۱۷متر دارد که می توانند وزنی برابر با ۵۹۰ تن را حمل کنند.
این هواپیمای عظیم الجثه پیش‌تر دو آزمایش موتورهای توربوفن و حرکت روی باند فرودگاه با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته و و پیش از پرواز نهایی در تابستان باید سه آزمایش دیگر را نیز طی کند.
شرکت طراح این هواپیما توسط یکی از بنیانگذاران مایکروسافت (microsoft) به نام پل آلن بنیانگذاری شده که به مرد ایده پرداز شهرت دارد.
هدف اصلی در آزمایش‌های بعدی این است که سرعت استراتولانچ به ترتیب مرز ۱۲۸ و ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت را که برای اوج گرفتن لازم است رد کند. از آنجایی که هواپیمای مذکور آزمایش‌های پیشین را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته و نیاز به انجام اصلاحات خاصی نداشته، مهندسان امیدوارند در تابستان امکان پرواز داشته باشد. 
هدف اصلی از طراحی این هواپیما توسعه یک سکوی پرتاب در آسمان بوده است. ماهواره‌برهای سبک  به میانه دو کابین استراتولانچ متصل می‌شوند، سپس خلبان هواپیما را تا ارتفاع مشخصی بالا برده و بار را رها می‌کند و ماهواره‌بر از ارتفاع بالا شروع به اوجگیری تا مدار مورد نظر می‌نماید.
در سال ۲۰۱۲ کار ساخت آشیانه حدود یک هکتاری این هیولا در پایگاه موهاوی به پایان رسید. در سال ۲۰۱۳ نیز ماهواره‌‌بر پگاسوس (Pegasus) به عنوان محموله این هواپیما انتخاب و معرفی شد. در سال ۲۰۱۴ نیز سوخت جامد به عنوان تامین‌کننده انرژی مورد نیاز نیروی محرکه انتخاب شد و گزینه سوخت مایع کنار گذاشته شد. در سال ۲۰۱۶، جمعیت تیم کاری به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده بود.
این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه به همراه داشته است.

منبع آفتاب نیوز
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6371
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها