1397/02/05

تصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرنده

این هواپیمای بزرگ که استراتولانچ (Stratolaunch) نام دارد با دو کابین جداگانه ۲۲۶تن وزن دارد و بال‌هایی به طول ۱۱۷متر دارد که می توانند وزنی برابر با ۵۹۰ تن را حمل کنند. این هواپیمای عظیم الجثه پیش‌تر دو آزمایش موتورهای توربوفن و حرکت روی باند فرودگاه با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته...
تصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرنده

این هواپیمای بزرگ که استراتولانچ (Stratolaunch) نام دارد با دو کابین جداگانه ۲۲۶تن وزن دارد و بال‌هایی به طول ۱۱۷متر دارد که می توانند وزنی برابر با ۵۹۰ تن را حمل کنند.
این هواپیمای عظیم الجثه پیش‌تر دو آزمایش موتورهای توربوفن و حرکت روی باند فرودگاه با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته و و پیش از پرواز نهایی در تابستان باید سه آزمایش دیگر را نیز طی کند.
شرکت طراح این هواپیما توسط یکی از بنیانگذاران مایکروسافت (microsoft) به نام پل آلن بنیانگذاری شده که به مرد ایده پرداز شهرت دارد.
هدف اصلی در آزمایش‌های بعدی این است که سرعت استراتولانچ به ترتیب مرز ۱۲۸ و ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت را که برای اوج گرفتن لازم است رد کند. از آنجایی که هواپیمای مذکور آزمایش‌های پیشین را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته و نیاز به انجام اصلاحات خاصی نداشته، مهندسان امیدوارند در تابستان امکان پرواز داشته باشد. 
هدف اصلی از طراحی این هواپیما توسعه یک سکوی پرتاب در آسمان بوده است. ماهواره‌برهای سبک  به میانه دو کابین استراتولانچ متصل می‌شوند، سپس خلبان هواپیما را تا ارتفاع مشخصی بالا برده و بار را رها می‌کند و ماهواره‌بر از ارتفاع بالا شروع به اوجگیری تا مدار مورد نظر می‌نماید.
در سال ۲۰۱۲ کار ساخت آشیانه حدود یک هکتاری این هیولا در پایگاه موهاوی به پایان رسید. در سال ۲۰۱۳ نیز ماهواره‌‌بر پگاسوس (Pegasus) به عنوان محموله این هواپیما انتخاب و معرفی شد. در سال ۲۰۱۴ نیز سوخت جامد به عنوان تامین‌کننده انرژی مورد نیاز نیروی محرکه انتخاب شد و گزینه سوخت مایع کنار گذاشته شد. در سال ۲۰۱۶، جمعیت تیم کاری به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده بود.
این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه به همراه داشته است.

تصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرندهتصاویری از پایگاه پرتاب فضایی پرنده

ماهواره‌بر و پرتاب | فناوری‌های نوین | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |

نظر شما
اخبار مرتبط

انتقال ماهواره بر به فضا با عظیم‌ترین هواپیمای دوقلوی جهان

1396/12/12
یک هواپیمای غول پیکر با ظاهری عجیب کار حمل ماهواره‌بر تا مرزجو زمین را بر عهده خواهد داشت. بزرگترین هواپیمای جهان با بال‌هایی به اندازه عرض یک زمین فوتبال برای پرتاب ماهواره به فضا و نیز...

سرمایه گذاری مشترک بوئینگ و رولزرویس روی هواپیماهای ابرصوتی استراتوسفری

1397/01/27
بعد از بیانیه مشترک رولزرویس (Rolls-Royce) و بوئینگ (Boeing) مبنی بر سرمایه‌گذاری روی یک شرکت بریتانیایی به نام ری‌اکشن انجینز (Reaction Engines Limited -REL) که به تولید سیستم‌های پیشرفته...

پربازدیدکننده ترین خبر

گرفتاری‌های سیاسی برای ماهواره‌بر ایرانی

ماهواره‌بر ایرانی بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار برای پرتاب ماهواره‌‌ دانشگاه امیرکبیر از سوی عالی‌ترین مقامات کشور مجوز پرتاب گرفت. خبری که صرف نظر از موفقیت یا عدم موفقیت در پرتاب، دنیای سیاست را در ابعاد بین‌المللی تکان داد اما در دنیای فناوری شاید بیش از یک خبر پرتاب ناموفق ماهواره‌ سبک به مدار نزدیک‌ به زمین نبود اتفاقی که برای کشورهای نوظهور فضایی چندان هم غیر طبیعی نیست. با وجود آنکه تنها ۲۵ کشور به همراه اتحادیه اروپا توانایی پرتاب‌های فضایی را دارند، پرتاب ماهواره‌بر، امری متداول است که امروزه نه تنها دولت‌ها بلکه شرکت‌های خصوصی نیز آن را انجام می‌دهند. علاقه سرمایه‌داران به منظومه‌های پرتعداد ماهواره‌های کوچک نیز باعث شده تا هر روز بر تعداد پرتاب‌های فضایی اضافه شود. به همین دلیل اخبار پرتاب ماهواره‌بر در حال از دست دادن جذابیت خود برای رسانه‌هاست. با این وجود پرتاب ماهواره‌بر ایرانی همیشه به صدر اخبار داغ جهان راه پیدا می‌کند چرا که موضوع ماهواره‌بر ایرانی به یک میدان نبرد سیاسی در سطح جهانی تبدیل شده است که به اقتضا حال و روز دنیای سیاست برخوردهای متفاوتی از سوی دولت‌ها با این موضوع صورت می‌گیرد.