1397/02/24

مسابقه دارپا برای قراردادن بسیار سریع محموله در مدار

دارپا (DARPA) یا آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا به تازگی اعلام کرده است که به تازگی چالش جدید فضایی را به راه انداخته که هدف این چالش توسعه ظرفیت قراردادن بارها در مدار در مدت زمان بسیار کوتاه است. طبق دستورالعمل اجرایی دارپا، هدف آژانس از برگزاری این چالش، نشان دادن قابلیت های پرتاب...
مسابقه دارپا برای قراردادن بسیار سریع محموله در مدار

دارپا (DARPA) یا آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا به تازگی اعلام کرده است که به تازگی چالش جدید فضایی را به راه انداخته که هدف این چالش توسعه ظرفیت قراردادن بارها در مدار در مدت زمان بسیار کوتاه است. طبق دستورالعمل اجرایی دارپا، هدف آژانس از برگزاری این چالش، نشان دادن قابلیت های پرتاب انعطلف پذیر فضایی از توسعه دهندگان پرتاب های کوچک بین ۱۰ تا ۱۰۰۰کیلوگرم می باشد. برای شرکت در این رقابت، دارپا شرایطی را فراهم خواهد ساخت که تیم های شرکت کننده را مجبور کند که چند هفته بعد از آموزش، بار خود را به مدار پایین زمین ارسال کنند. تیم هایی که با موفقیت از این مرحله عبور کنند، وارد مرحله دیگر و با موقعیت پرتابی متفاوت خواهند شد. قابل ذکر است این چالش در کل مبلغ ۱۰میلیون دلار را بر اساس معیارهایی همچون زمان، درستی و حجم به برندگان اهدا خواهد کرد. 

برای دیدن جزئیات این مسابقه روی لینک منبع کلیک کنید:

منبع: challenge

ماهواره‌بر و پرتاب | رویدادها |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

هواپیمای خورشیدی زفیر رکورد طولانی ترین پرواز را شکست

هواپیمای مبتنی بر انرژی خورشیدی ایرباس رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف را شکست. هواپیمای زِفیر اس ( Zephyr S ) در ۱۱جولای (۲۰ تیر ماه) از باند فرودگاهی در آریزونا برخواست و به مدت ۲۵ روز و ۲۳ ساعت و ۵۷ دقیقه به پرواز ادامه داد. سال‌ها پیش نسخه اولیه‌ای از زفیر اس توانسته بود به مدت ۱۱روز به پرواز مستمر ادامه دهد. طول دو بال زفیر اس در مجموع ۲۵ متر است. این هواپیما کمتر از ۷۵ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا ۵ برابر وزن خود را حمل کند. هواپیمای خورشیدی ایرباس در کارخانه ای در فارنبورو انگلستان ساخته شده و از فیبرهایی به نازکی موی انسان تشکیل شده است. زفیر اس به گونه‌ای طراحی شده که برای مدت طولانی به پرواز ادامه دهد و در آینده هدف این است که برای ماه‌ها در آسمان باقی بماند. به همین دلیل ایرباس از آن با عنوان «نه کاملاً هواپیما و نه کاملاً ماهواره» یاد می‌کند و در واقع لقب «شبه ماهواره» را به زفیر اس داده است.