پیام رئیس سازمان فضایی به مناسبت آغاز هفته جهانی نجوم

دکتر براری در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت آغاز هفته جهانی نجوم نوشت:«دانش نجوم در توسعه صنعت فضایی نقش به‌سزایی داشته است. تحلیل مدار ماهواره‌ها و اجرام فضایی و کمک در راهبری و هدایت و همچنین جلوگیری از بروز آسیب به آن‌ها، کنترل پسماندهای فضایی و امنیت فضا و پایش تغییرات اقلیم فضایی نمونه‌هایی از خدمات علم نجوم به توسعه فناوری فضایی است».
براری افزود:«ایران از دیرباز در این دانش پیشرو بوده است و دانشمندانی همچون ابوریحان بیرونی و خیام، در توسعه دانش ستاره شناسی و نجوم بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. هم اکنون نیز شاهد ظرفیت نیروی متخصص بسیار ارزشمندی در کشور هستیم. سالانه بیش از ۲۵۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های ایران جذب می‌شوند. ده‌ها استاد برجسته و بیش از ۱۵۰ منجم ایرانی، در سطح کشور و کشورهای پیشرفته دنیا در حال فعالیت در این حوزه هستند. کاربردهای متنوع علم نجوم در توسعه فناوری فضایی از یک سو و این ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی متخصص از سویی دیگر، لزوم برنامه ریزی هدفمند و منسجم در این حوزه را نمایان می کند».
براری حوزه نجوم را به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان فضایی ایران در سال ۹۷ دانسته و امیدوار است با برنامه‌ریزی هدفمند و تعامل و استفاده از تمام ظرفیت نیروی تخصصی، گامی موثر در راستای اعتلای دانش نجوم در کشور برداشته شود.