نام خود را تا آفتاب بالا ببرید!

0 715

 دوست دارید اسم‌تان تا خورشید یا نزدیکی خورشید به فضا برود؟ برای این کار فقط تا هفتم اردیبهشت ۹۷ وقت دارید. ناسا (NASA) قرار است اوایل تابستان امسال کاوشگری به نام پارکر (Parker Solar Probe) را به فضا پرتاب کند. پارکر پس از سفری شش ساله و انجام مانورهای مداری بسیار پیچیده در اعماق فضا، در واپسین روزهای پاییز ۱۴۰۳ در مدار خورشید قرار می‌گیرد. فاصله این کاوشگر تا خورشید تنها شش میلیون کیلومتر خواهد بود. این فاصله حدود ده برابر نزدیک‌تر از فاصله سیاره عطارد تا خورشید است!
حال مدیران این ماموریت فضایی پیشتازانه از تمام علاقه‌مندان در سراسر جهان دعوت کرده‌اند، نام خود را در وبگاه اینترنتی کاوشگر فضایی پارکر ثبت کنند. تمام اسامی در یک لوح ذخیره شده و همراه کاوشگر پارکر به فضا پرتاب می‌شوند. برای ارسال نام خود به فضا با کاوشگر پارکر کافی است این نشانی را در مرورگر رایانه یا گوشی تلفن همراهتان وارد کنید. در فرم موجود در این صفحه، نام و نام خانوادگی خود را همراه ایمیل‌تان وارد کنید. پس از دقایقی گواهینامه‌ای به نشانه تائید ثبت‌نام شما به ایمیلی که وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود. این گواهینامه شماره سریال اختصاصی دارد و می‌توانید آن را چاپ کنید و به یادگار نگه دارید.

این نخستین بار نیست که ناسا در یک ماموریت فضایی اسامی علاقه‌مندان را به فضا می‌فرستد. پیش از این نیز این سازمان در جریان ماموریت‌هایی به ماه، مریخ، مشتری، پلوتو و برخی دیگر از اجرام منظومه شمسی اسامی صدها هزار نفر از علاقه‌مندان را به فضا فرستاده است. این کار ناسا، بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی این سازمان برای معرفی ماموریت‌های فضایی خود و ترویج علم میان عموم مردم است.
کاوشگر پارکر ماموریت دارد داده‌هایی درباره جو خورشید و ساختار بیرونی آن جمع‌آوری کند. این داده‌ها به دانشمندان کمک می‌کند اطلاعاتی درباره منشاء توفان‌های خورشیدی و نیز دمای بالای جو خورشید که در برخی نواحی به بیش از دو میلیون درجه سانتی‌گراد می‌رسد، به دست آورند.
برای این منظور پارکر باید در فاصله بسیار نزدیک شش میلیون کیلومتری از خورشید قرار بگیرد. تاکنون هیچ فضاپیمایی به این اندازه به خورشید نزدیک نشده است. اگر شما هم دوست دارید نام شما همراه با کاوشگر پارکر در این فاصله به دور خورشید بگردد، همین الان به این نشانی بروید.

منبع جام جم آنلاین
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6267
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sama
sama
5 سال قبل

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی و امیدوار کننده

Abbas beik mohammadi kalhor
Abbas beik mohammadi kalhor
5 سال قبل

عالی
خدا
سلامتی
ثروت
عاقبت بخیری