ساخت هتل فضایی از ماهواره‌های مستعمل

0 198

شرکت نانورکز (Nanoracks) که در زمینه ارسال ماهواره فعال است قصد دارد تا سری جدیدی از فعالیت‌های خود را در قالب هتل‌های فضایی به راه بیندازد.
شرکت‌های مختلفی در پروژه‌های ارسال ماهواره به فضا فعال هستند. بااین‌وجود چنین دستاورد بزرگی موجب نمی‌شود که این شرکت‌ها از برنامه‌ریزی برای آینده این فناوری‌ها دست بکشند. در این میان شرکت نانورکز که به ساخت ماهواره‌های کوچک کیوبست یا ماهواره‌های مکعبی کوچک مشهور است قصد دارد تا فناوری‌های خود را در راهی مدرن و متفاوت به کار بگیرد.
این شرکت تصمیم دارد تا برای فناوری‌های خود در زمینه ماهواره‌ها اقدام به ساخت هتل‌های فضایی کند. این هتل‌ها در حقیقت از ماهواره‌های بی‌مصرف این شرکت در مدار زمین‌ساخته خواهند شد. نانورکز در برنامه‌های خود قصد دارد تا این ماهواره‌های قدیمی را به امکانات اقامتی لوکس مجهز سازد.
این شرکت در روز پنج‌شنبه به‌صورت رسمی از برنامه هتل‌های فضایی خود رونمایی کرده است و قرار است تا در نخستین گام برای این کار از بخش بالایی موشک ماهواره‌ای به نام ایندیپندنس 1 استفاده کند. البته نانورکز در این راستا پیشگام نیست و در حقیقت این سازمان ناسا بود که برای نخست بن بار طرح اقامت در فضا را مطرح کرد.
در همان زمان نیز ناورکز به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که در این پروژه با ناسا همکاری داشت معرفی شد و طرح‌های این شرکت به ناسا ارائه شدند. این شرکت در برنامه‌های خود سال ۲۰۲۲ را به‌عنوان هدف نخستین برای راه‌اندازی هتل لوکس فضایی در نظر گرفته است. این هتل در مدار پایینی زمین مستقر خواهد شد ولی هنوز قیمت‌گذاری آن مشخص نشده است.

منبع سینا پرس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6218
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها