پرتاب اولین بخش ایستگاه فضایی بزرگ چین تا سال ۲۰۲۰به تأخیر افتاده است

0 778

سیروس برزو: بنا به گفته ژو جیانگینگ، سرمهندس طراح برنامه فضایی سرنشین‌دار چین, پرتاب اولین بخش ایستگاه فضایی این کشور تا سال ۲۰۲۰ به تاخیر افتاد.
ژو جیانگینگ، سرمهندس طراح برنامه فضایی سرنشین‌دار چین و عضو شورای مشورتی سیاسی ملی، این مطلب را در جلسه سالانه پارلمانی کشور اعلام کرد. وی به خبرگزاری چین گفت که بخش اصلی تیانه (Tianhe) نسل دوم ایستگاه های مداری چین حدود ۲۰۲۰ راهی مدار زمین خواهد شد.
طبق اطلاعات منتشر شده از منابع مختلف چینی, تیانه بخش هسته‌ای ایستگاه فضایی سه قسمتی است که بعدا توسط دو بخش دیگر به نام‌های ونتیان (Wentian)و منگتیان (Mengtian) تا حدود سال ۲۰۲۲ تکمیل خواهد شد.
چین پس از تکمیل این مجتمع مداری که به تقلید از مجتمع فضایی “میر” ساخته شده، قصد دارد آن را به طور دائم با گروه‌های سه نفره فضانورد فعال نگهدارد. این گروه‌ها قرار است حداقل به مدت ۳ تا ۶ ماه در آنجا اقامت کنند و آزمایش‌های علمی مختلفی را به انجام رسانند. سازمان فضایی چین امیدوار است از این آزمایشگاه حداقل یک دهه, هم برای انجام پژوهش‌های ملی و هم از طریق توافقنامه فرا ملی  با شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بهره برداری کند.
پرتاب تیانه قبلا برای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده بود، اما ناکامی در پرتاب ماه ژوئیه سال گذشته ماهواره‌بر لانگ مارچ ۵ (Long March5)، وسیله نقلیه سنگین که نیازمندی چین در پرتاب بخش‌های ۲۰ تنی ایستگاه فضایی را به مدار زمین را بر عهده دارد به معنی تاخیر برنامه‌های چین به‌شمار می رود.
در پرتاب بعدی, قرار بود این ماهواره‌بر در ۵ مارس, یک ماهواره مخابراتی بزرگ را به یک مدار بالا انتقال دهد که به نیمه دوم سال ۲۰۱۸ موکول شد. اگر این پرتاب موفقیت‌آمیز باشد، راه را برای آزمایش ماهواره‌بر به رساندن محموله مدار پایین زمین در حدود ژوئن ۲۰۱۹، هموار خواهد کرد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6207
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها