یک بازی پرهیجان فضایی در دنیای واقعیت مجازی

0 1,272

 مریم فخیمی: با پیشرفت تکنولوژی در دنیای واقعیت مجازی محیط‌های جدید و هیجان‌انگیزی تجربه می‌کنیم که یکی از بهترین آن‌ها را می‌توان فضا دانست. اما  در این میان کمتر شاهد ارائه بازی‌های فضایی به سبک مبارزه‌ای در این محیط بودیم. پاییز سال گذشته در نمایشگاه E3 ۲۰۱۷ شرکت Ubisoft از یک بازی پرهیجان با نام Space Junkies رونمایی کرد.
کاربران در این بازی رقابتی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive به یک کهکشان بسیار دوردست می‌روید تا در مبارزاتی مرگبار شرکت کنید.
رخدادهای این بازی در فضا جریان دارد و کاربران می‌توانند در جهات مختلف پرواز و حرکت کنند. کاربران می‌توانند در این بازی به شکل «یک در مقابل یک» یا «دو در مقابل دو» با یکدیگر مبارزه کنند. 

 

اگرپیش از این فکر می‌كردید كه فضا محیطی خصمانه است باید صبر كنید تا این بازی را اجرا کنید، خواهید دید در این بازی مرگی سریع و سهمگین از همه جهات به شما حمله ور می‌شود. سلاح‌های متنوع بازگران مرگبار و غارتگران اصلی این بازی‌اند. سلاحهای متنوع چون  Sunblasters و Bioguns اجازه می‌دهید با هر دو دست از زوایای مختلف به دشمنان خود شلیک کنید. با واقعیت مجازی در فضای 360 درجه با حرکت دستان و بدنتان در تمام جهات می‌توانید در جنگی تمام عیارفضایی شرکت کنید.


کوین راپسو درباره این بازی می‌گوید: به تازگی، فرصتی  بدست آوردم آخرهفته این بازی را تجربه کنم، Space Junkies  مرا یاد بازی علمی‌تخیلی Halo 2 وانواع  شوترهای مشابه انداخت. اگرچه  کنترل و اجرای این بازی به هیچ وجه مشابه Halo 2 نیست، اما زمانی که  بازی را با گروهی از افراد در حالت چند نفره شروع کردم، خاطرات روزهایی که  برای اولین بارHalo 2 را تجربه و از آن لذت برده بودم برایم تداعی شد. Space Junkies جدید، سرگرم کننده و متفاوت بود. 
بازی Space Junkies توسط موتور بازی‌سازی واقعیت مجازی یوبی‌سافت یعنی Brigitte  توسعه یافت. این موتور بازی‌سازی به سازندگان اجازه می‌دهد که روی ساخت محیط‌های بازی مانور بدهند و تغییراتی را روی حرکت کاراکترها در فضا اعمال کنند.


Space Junkies یک اثرپرهیجان و اکشن برای کاربران واقعیت مجازی است. هدف آن ایجاد حس رقابت را در میان کاربران است و به همین علت حالت چندنفره و رقابتی در این بازی جای داده‌ شده. کاربران می‌توانند از تکنولوژی کامل واقعیت مجازی در این بازی بهره‌مند شوند و در فضا به طور آزادانه حرکت کنند.
شرکت Ubisoft  نسخه بتای این بازی را اخیرا به صورت انحصاری برای هدست Oculus Rift عرضه کرده که بصورت ثبت‌نامی در سایت شرکت در دسترس است.

منبع knowtechie.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6205
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها