پرتاب ماهواره چینی به فضا با ماموریتی مبهم

0 681

چين گروهي از ماهواره‌ها را به فضا پرتاب کرد.اين ماهواره‌ها از مرکز پرتاب ماهواره‌های چين در شمال غرب اين کشور به فضا پرتاب شد.
يکي از اين ماهواره‌ها نخستين گروه از ماهواره‌هاي يائوگان-۳۱(Yaogan-31) است که مجهز به حسگرهای از راه دور است. ماهواره‌های سری یائوگان احتمالا کاربرد نظامی دارند و به همین دلیل اطلاعات کاملی از آن‌ها در دسترس نیست. طبق اطلاعات موجود، این ماهواره‌ها توسط آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) ساخته شده و در ارتفاع حدودا 1000 کیلومتری در مدار LEO فعالیت می‌کنند. به صورت رسمی، ماموریت سه ماهواره یائوگان-31 “بررسی الکترومغناطیسی محیط و آزمایش فناوری‌های مربوطه” اعلام شده اما با توجه به موقعیت آن‌ها و ماموریت‌های سری‌های قبلی این ماهواره‌ها گمان می‌رود ماموریت این سه ماهواره مشخص کردن موقعیت کشتی‌های خارجی در آب‌های اطراف چین باشد.
اين ماهواره‌ها به وسيله موشک لانگ مارچ – فور سي (Long March 4C) به فضا پرتاب شد. تاکنون دویست و هفتاد و يک ماهواره با اين نوع موشک به فضا پرتاب شده‌اند. در اين پرتاب همچنين يک ماهواره آزمايشي مجهز به فناوري ميکرو نانو به مدار پرتاب شد. از اين ماهواره‌ها براي تحقيقات درباره محيط‌های الکترومغناطيسی و ديگر فناوری‌های مرتبط استفاده خواهد شد. چين نخستين گروه از ماهواره‌های يائوگان را در سال ۲۰۰۶به فضا پرتاب کرده بود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6203
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها