هابل دورترین ستاره کشف شده را رویت کرد

0 768

ناسا (NASA) با همکاری با سازمان فضایی اروپا (ESA) توانست دورترین ستاره کشف شده در طول تاریخ نجوم را مشاهده کرده و آن را ایکاروس نام‌گذاری کند.
ستارگان جهان هستی به تعداد نامحدودی هستند ولی انسان توانایی مشاهده تعداد محدودی از آن‌ها را با کمک چشمان غیرمسلح دارد. این میزان به‌واسطه استفاده از تجهیزات ویژه می‌تواند افزایش پیدا کند ولی همچنان محدودیت‌های فراوانی در مقابل انسان‌ها وجود دارد.
این امر موجب شده است تا دانشمندان به فکر راهکار ویژه‌ای بیفتند که بر اساس آن از منظومه‌ها و ستاره‌های دوردست به‌عنوان یک ذره‌بین جهت بزرگ‌نمایی ستاره‌های دوردست استفاده می‌شود. این امر موجب شده است تا دانشمندان بتوانند با استفاده از تلسکوپ هابل به دستاوردهای جدیدی دست پیدا کنند که پیش‌ازاین غیرقابل دسترسی بوده است.
دستاورد یاد شده، کشف یک ستاره بسیار دوردست است که با نام نجومی MACS J1149 2223 Lensed Star 1 شناخته می‌شود ولی دانشمندان آن را ایکاروس می‌نامند. این ستاره در خوشه کهکشانی ایکاروس قرار دارد که در فاصله ۵میلیارد سال نوری با زمین قرارگرفته است. برای درک بهتر و دقیق‌تر فاصله ستاره ایکاروس با زمین باید بدانید که ایکاروس یا MACS J1149 2223 Lensed Star 1 به‌قدری از ما دور است که رسیدن نور آن به زمین، ۹ میلیارد سال نوری طول می‌کشد.
این یافته بزرگ توسط دانشمندان سازمان ناسا و دانشمندان سازمان فضایی اروپا انجام‌شده است و می‌تواند دروازه‌ای جدید برای یافتن سیاره‌ها و ستاره‌های دوردست را پیش روی دانشمندان علم نجوم باز کند.

منبع سینا پرس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6150
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها