1397/01/21

پروژه‌های عجیب برای کاوش‌های فضایی

ناسا به تازگی اقدام به طرح پروژه‌هایی کرده است که انجام آن‌ها ظاهرا غیرمعمول به نظر می‌رسد ولی در صورت اجرایی شدن، کمک‌های شایانی به اکتشافات فضایی خواهد شد. ناسا در این راستا ۲۵ طرح ارائه داده است که می­‌توانند اکتشافات انسانی و رباتیکی را بهبود بخشند.
پروژه‌های عجیب برای کاوش‌های فضایی

ناسا (NASA) به تازگی اقدام به طرح پروژه‌هایی کرده است که انجام آن‌ها ظاهرا غیرمعمول به نظر می‌رسد ولی در صورت اجرایی شدن، کمک‌های شایانی به اکتشافات فضایی خواهد شد.
اخیرا ناسا برای کمک به کاوش‌­های کیهانی خود، دوباره به سمت پشتیبانی از تکنولوژی­‌های غیرمعمول بازگشته است. در این راستا ۲۵ طرح ارائه داده است که می­‌توانند اکتشافات انسانی و رباتیکی را بهبود بخشند. به عنوان مثال، یکی از این طرح ها، گروهی از ربات­‌هایی است که با اشکال مختلف با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا تمامی سطوح روی بزرگترین قمر سیاره زحل موسوم به "تیتان"(Titan) را کشف کنند.
این تکنولوژی مصارف متعددی خواهد داشت. به عنوان مثال در ارتفاعات بالا به عنوان یک بالگرد، درسطح زمین به عنوان یک توپ و در ماموریت­‌های زیردریایی، به عنوان یک اژدر(یک سلاح انفجاری پرتابی که از دریا و در درون آب پرتاب می‌شود) محسوب می‌شود.
یکی دیگر از طرح‌های پیشنهادی ناسا یک ربات زیستی (Biobot) است که قادر خواهد بود برخی از مواد مصرفی فضانوردان برای حیات را به یک ربات همراه که توسط یک سیستم مرکزی هدایت می­‌شود، تحویل دهد و برای کاوشگران این امکان را فراهم سازد تا قبل از بازگشت، چند روز بیشتر در فضا دوام آورند.
طرح‌های دیگر ناسا شامل پروژه­‌هایی موسوم به زنبورمریخ(گروهی از ربات‌های پروازی برای اکتشافات روی مریخ) و گنجشک (یک ربات هدایت شونده با بخار برای اکتشاف اقیانوس ها) است.
سرمایه‌گذاری­‌های اولیه برای این پروژه‌ها تقریبا ۱۲۵هزار دلار برای فواصل ۹ماهه در نظر گرفته شده است. اگر تصمیم گرفته شود که این پروژه­‌ها اجرایی هستند، تیم تحقیقاتی ناسا برای مرحله دوم پروژه دست به کار خواهند شد.

فناوری‌های نوین | کاوش‌های فضایی |