ماهواره‌بر بازیافتی اسپیس ایکس به مدار زمین رفت

0 433

اسپیس ایکس (SpaceX) یک ماهواره‌بربازیافتی فالکون ۹ (Falcon9) را همراه کپسول فضایی دراگون حاوی ۵۸۰۰ پوند ذخایر به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد.
اسپیس ایکس برای دومین بار یک ماهواره‌بر بازیافتی فالکون ۹ را همراه فضاپیمای دراگون به مدار زمین فرستاد.  
ماموریت Commercial Resupply Service۱۴(CRS-۱۴) این شرکت به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی از مقر کندی در کیپ کارناوال فلوریدا آغاز شد.
روی ماهواره‌بر بازیافتی فالکون ۹ یک کپسول دراگون (Dragon) با ۵۸۰۰ پوند ذخایر، قطعات یدکی و تجهیزات علمی (ازجمله دستگاه‌های طراحی شده برای از بین بردن زباله‌های فضایی) قرار داشت.
حدود ۱۰ دقیقه پس از پرتاب، کپسول دراگون به طور موفقیت آمیز از بخش دوم ماهواره‌بر فالکون ۹ جدا شد. این کپسول پس از سفری ۲ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید.
بخش اول این ماهواره‌بر سال گذشته در دوازدهمین ماموریت تامین ذخایر ناسا به کار گرفته شده بود. کپسول دراگون نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان بخشی از ماموریت تامین ذخایر به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود.
نکته متمایز ماموریت اخیر آن است که اسپیس ایکس قصد بازیافت بخش اول یا دوم ماهواره‌بر پس از پرتاب را ندارد. این شرکت تصمیم دارد با این اقدام اطلاعات ارزشمندی طی فرایند سقوط ماهواره‌بر به اقیانوس جمع آوری کند.
پیش بینی می‌شود بخش اول این ماهواره‌بر در اقیانوس آتلانتیک و بخش دوم آن نیز در اقیانوس هند فرود آید.


منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6139
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها