تحول صنعت فضایی بریتانیا با تصویب قوانین جدید

0 872

با تصویب لایحه صنعت فضایی بریتانیا و وضع قوانین مربوط به تاسیس پایگاه‌های فضایی این کشور، کسب و کارهای بریتانیایی به زودی قادر خواهند شد که در رقابت‌های تجاری فضا شرکت کنند. در حال حاضر یک
چهارم ماهواره‌های مخابراتی جهان در بریتانیا ساخته می‌شوند و خدمات
ماهواره‌ای  بیش از ۲۵۰ میلیارد یورو از تولید ناخالص داخلی را
در اقتصاد این کشور تشکیل می‌دهند. پایگاه‌های فضایی بریتانیا طبق
پیش‌بینی‌های طی ۱۰ سال آینده حدودا ۱۰  میلیارد یورو به این میزان اضافه
خواهند کرد. 

لایحه صنعت فضایی که در اواخر اسفند سال گذشته تصویب شد، قرار است منجر به افزایش دامنه فعالیت صنعت فضایی بریتانیا شده و شروع عصر جدیدی را در نوآوری‌ها، اکتشافات و سرمایه‌گذاری‌های فضایی رقم بزند.

انتظار می‌رود پایگاه‌های فضایی بریتانیا که اکنون مجوز ساخت را دریافت کرده‌اند، قابلیت پرتاب ماهواره‌های کوچک و ماموریت‌های آزمایشی را داشته باشند. همچنین این پایگاه‌ها قرار است توسعه مواردی همچون انتقال سریع نقطه به نقطه (high-speed point-to-point transport) را تسهیل کنند.

سم گیمه (Sam Gyimah) وزیر علوم بریتانیا می‌گوید: «لایحه صنعت فضایی فرصت مناسبی را برای حضور در خط مقدم عصر تجاری فضا به این کشور ارائه می‌کند. از طریق راهبرد صنعتی جاه‌طلبانه دولت، ما سعی داریم به نهادهای فضایی کشور کمک کنیم تا بریتانیا را به یک قدرت اصلی در بخش تجاری فضا تبدیل کنند. بدین ترتیب و با توسعه فناوری‌ها، زیرساخت‌ها و خدمات جدید، مرزهای جدیدی در صنعت فضایی بریتانیا پدیدار شده و به عنوان یکی از بازیگران اصلی در بخش پرتاب‌های فضایی مطرح خواهیم شد.»

علاوه بر این، به گفته گیمه ۸ پروژه جدید دیگر نیز در قالب برنامه “فضا برای دولتی هوشمندتر” متعلق به سازمان فضایی بریتانیا (UK Space Agency) کلید خورده‌اند که وی امیدوار است نشان‌دهنده پتانسیل استفاده از فناوری ماهواره‌ای برای مقابله با چالش‌های پیش روی بخش دولتی باشند. این پروژه‌ها شامل استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و یادگیری ماشینی برای پشتیبانی از گسترش وسایل نقلیه الکتریکی، پهپادها و مقابله با زباله‌های دریایی هستند.

دکتر گراهام ترناک (Graham Turnock) مدیر اجرایی سازمان فضایی بریتانیا می‌گوید: « لایحه فضایی بریتانیا تضمین می‌کند که محدودیتی برای نسل‌های آینده مهندسین، کارآفرینان و دانشمندان این کشور در زمینه توسعه فناوری‌های فضایی وجود ندارد. ما از برنامه‌های خود برای توسعه اولین خدمات پرتاب‌ تجاری از بریتانیا پرده‌برداری خواهیم کرد و قوانین مربوطه را طی ماه‌های آینده تصویب خواهیم نمود.»

منبع theengineer
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6135
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها