برگزاری مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش تخصصی کارشناسان شبکه رصدخانه ای اپتیکی ایران و اهداء جوایز برن

0 413

در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش تخصصی کارشناسان شبکه رصدخانه‌ای اپتیکی ایران که با حضور جمعی از کارشناسان خبره رصدخانه‌های برتر کشور برگزار شد، دکتر براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، ضمن اشاره به تاریخ درخشان علم نجوم در ایران گفت:«بسیار مایه مباهات است که از نیروی انسانی متخصص و کارآمد در کشور در حوزه نجوم برخوردار هستیم و در دانشگاه‌های کشور توجه بسیار خوبی به آموزش این نیروی انسانی می‌شود. از نظر زیرساختی نیز در کشور از امکانات بسیار خوبی بهره می‌بریم و از سایر کشورهای منطقه در این حوزه پیشی گرفته‌ایم».
دکتر براری با اشاره به ۳ پروژه سازمان فضایی ایران در حوزه نجوم ابراز کرد:«هم اکنون ۳ پروژه مهم در جهت توسعه این حوزه در سازمان فضایی ایران در حال انجام است که نتایج بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت».
با توجه به تاکید اسناد بالادستی بر توسعه و گسترش این حوزه از یک طرف و وجود زیر ساخت‌های مناسب در کشور از طرف دیگر و از همه مهمتر شوق و علاقه جامعه به این حوزه، لازم است برنامه‌ای مناسب و هدفمند تدوین شود تا از منابع موجود در کشور اعم از منابع زیرساختی و نیروی انسانی متخصص در جهت توسعه همه جانبه و هدفمند این علم و دانش بهره‌برداری شود تا رویدادهای کشوری به سمت برنامه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سوق داده شود و دانش موجود در کشور در سطح منطقه و دیگر کشورها تسری پیدا نماید.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6097
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها