مبارزه ماهواره ای چین با تروریسم

0 634

چین می گوید از این پس با پرتاب ماهواره‌های بیشتر و استفاده از فن آوری‌های نوین ماهواره‌ای، با تروریسم مبارزه خواهد کرد. ماهواره‌هایی که این کشور پرتاب می‌کند و فن آوری‌های پیشرفته‌ای که به‌دست آورده است کمک فراوانی به پلیس برای مقابله با تروریسم می‌کند.
گزارش یک رسانه چینی حاکی است یکی از اهداف مهم چین در توسعه فن آوری ماهواره‌ای، کمک به پلیس برای کاهش جرایم از جمله جرایم مرتبط با مواد مخدر است.
چین در حال توسعه سامانه ماهواره‌ای بایدو است که دارای کارکردهای بالایی در حوزه مسیریابی و موقعیت‌یابی است و به پلیس و نیروهای سیار این کشور در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر کمک می‌کند.
این گزارش خاطر نشان می‌کند چین با پرتاب ماهواره‌های خود به‌خصوص از سال ۲۰۱۴ میلادی به این طرف کوشیده است تا یک سامانه امنیتی ماهواره‌ای ایجاد کند و در جنوب شرق با تروریسم و در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب با استفاده از این فن آوری با تروریسم مقابله می‌کند.
سامانه بایدو چین که یک سیستم موقعیت سنجی است باعث شده است تا چین در سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۰ هزار نیروی پلیس را در سامانه‌های سیار مستقر کند که برای ایجاد امنیت در سین کیانگ اهمیت فراوانی دارد.
چین ابراز امیدواری کرده است از این سامانه در سال جاری میلادی برای کمک به اجرای طرح‌های راه ابریشم استفاده کند و در سال ۲۰۲۰ میلادی خدمات جهانی آن را به دیگر کشورها ارایه دهد.
گزارش حاکی است که با استفاده از این فن آوری در سالهای اخیر چین موفق شده است در بسیاری از مناطق جنوبی و شمال غربی کشور نرخ ارتکاب جرم را تا ۲۶ درصد کاهش دهد.

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6036
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها