بنگلادش توافقنامه‌ای برای مشارکت در برنامه مخابرات ماهواره‌ای هند به امضا رساند

0 850

سیروس برزو: شاه جهان محمود (Shahjahan Mahmood)، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات مخابرات بنگلادش، (Bangladesh Telecommunication Regulatory Commission -BTRC) و هارش وردان شرینگلا (Harsh Vardhan Shringla)، عضو کمیسیون عالی هند در بنگلادش، توافقنامه‌ای را به نمایندگی از سوی کشور های بنگلادش و هند در مورد مشارکت دو کشور در برنامه ماهواره‌ای به امضا رساندند.
در اطلاعیه مطبوعاتی، کمیسیون عالی هند در داکا گفته شده بنگلادش رسما توافق کرده است به برنامه توسعه خدمات ماهواره‌ای هند برای جنوب آسیا بپیوندد. سازمان تحقیقات فضایی هند  ( The Indian Space Research Organisation- ISRO) قرار است ماهواره ارتباطی بزرگی با وزن۲ تن را با ۱۲ فرستنده Ku  باند (هر کدام با قدرت ۳۶ مگاهرتز) برای رساندن خدمات به منطقه جنوب آسیا پرتاب کند.
همکاری در زمینه هایی مانند آموزش ، پزشکی از راه دور, بهره برداری برای شبکه‌های دولتی، ارتباطات اضطراری در وضعیت بلایای طبیعی، پخش تلویزیونی و خدمات تلویزیونی DTH تحت پوشش این سیستم ماهواره‌ای قرار خواهد گرفت.
کشورهای آسیای جنوبی، به جز پاکستان، بخشی از پروژه‌ای هستند که با عنوان همکاری منطقه برای مردم  فعالیت خواهد کرد. نارندرا مودی، معاون اتحادیه کشور های منطقه جنوب آسیا در  2014 ، برنامه سامانه ماهواره جدید برای مردم این منطقه را اعلام کرد.
در همین حال، کمیسر عالی هند متذکر شد هدف از پرتاب ماهواره به اشتراک گذاری تخصص و فناوری هند و تعهد این کشور به توسعه منطقه است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6021
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها