چین برنامه اینترنت پرسرعت جهانی را با پرتاب نخستین ماهواره کلید می زند

0 1,401

اوایل ماه جاری اسپیس ایکس (Space x) دو ماهواره را برای آزمایش برنامه‌های یک ارائه‌دهنده اینترنت جهانی به فضا پرتاب کرد و حالا سازمان صنعت و هوافضای چین (CASIC) اعلام کرده که به دنبال ارائه اینترنت به‌صورت بین‌المللی است و در همین راستا آزمایش‌های اولیه را تا پایان سال جاری آغاز می‌کند.
این برنامه که Hongyun نام دارد، قرار است در قالب پرتاب ۱۵۶ ماهواره متصل‌به‌هم پیاده‌سازی شده و پوشش اینترنت پرسرعت را در سراسر کره زمین فراهم  آورد.
ژانگ ژونگیانگ، معاون دوم آکادمی CASIC، امروز اعلام کرد به‌منظور تست فناوری پهنای باند که قابلیت ارسال ۵۰۰ مگابایت داده بر ثانیه را دارد، نخستین ماهواره از مجموعه مذکور در ماه‌های آتی به مدار پایینی زمین پرتاب خواهد شد.
پس‌ازاین آزمایش، تا سال ۲۰۲۰ چهار ماهواره دیگر نیز در مدار قرارگرفته و شبکه کامل تا سال ۲۰۲۲ آماده بهره‌برداری خواهد شد.
درحالی‌که اغلب ماهواره در ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری از سطح زمین قرار دارند، ماهواره‌های این شبکه تنها هزار کیلومتر از زمین فاصله خواهند داشت.
ژونگیانگ مدعی است که Hongyun به کاربران آن‌ها اجازه می‌دهد در دریا، بیابان، هواپیما یا هر جای دیگر به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6001
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها