بزرگترین ماهواره زمین‌آهنگ به فضا رفت

0 1,916

شرکت اسپیس ایکس در پنجاهمین پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون ۹ (Falcon-9) یک ماهواره اسپانیایی به اندازه یک اتوبوس را به مدار زمین برد.
امروز اسپیس ایکس به  طور موفقیت آمیز یک ماهواره مخابراتی اسپانیایی را به مدار زمین برد. این پنجاهمین پرتاب موفقیت آمیز شرکت به حساب می آید. موشک دو مرحله‌ای فالکون۹ همراه ماهواره اسپانیایی Hispasat 30W-6 از مقر نیروی هوایی کیپ کارناوال در فلوریدا  پرتاب شد و ۳۰ دقیقه بعد در مدار زمین قرار گرفت.

به گفته ایلان ماسک این ماهواره بسیار برزگ و به اندازه یک اتوبوس شهری بوده است. ماهواره Hispasat 30W-6 بزرگترین ماهواره زمین‌آهنگی است که تاکنون به آسمان فرستاده شده است. این ماهواره 6 تنی، توسط شرکت SSL برای شرکت اسپانیایی هیسپاست (Hispasat) ساخته شده و قرار است 15 سال طول عمر داشته باشد. گفتنی است که Hispasat 30W-6 که جایگزین ماهواره قبلی هیسپاست با نام  Hispasat 1D شده، با 65 ترانسپادر باندهای ku، ka و C خود، خدمات پهن‌باند، تلویزیونی و مخابراتی را در اروپا، شمال آفریقا و شمال و جنوب قاره آمریکا ارائه خواهد داد.

به طور معمول مرحله اول موشک فالکون ۹ به زمین فرود می‌آید. این روند بخشی از برنامه اسپیس ایکس برای تولید و ساخت موشک‌های قابل استفاده است؛ اما اسپیس ایکس اعلام کرد به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی تلاشی برای فرود مرحله اول موشک نشده است.

منبع خبرگزای مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5990
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها