تامین اینترنت پرسرعت برای ماه

0 536

شرکت‌های پی‌تی‌ساینتیست (PTScientists)، آئودی (Audi) و دافون (Vodafone) از چند سال قبل مشغول توسعه دو کاوشگر چهار چرخ بوده‌اند که سال آینده با هدف بررسی سطح کره ماه به فضا پرتاب خواهد شد.
حالا کمپانی نوکیا نیز به این پروژه ملحق شده و قرار است با ایجاد یک شبکه  4G بین کره ماه و زمین امکان ارسال ویدئوهای با کیفیت از این کاوشگرها به زمین را فراهم کند.
این شبکه 4G برای ارسال تصاویر و ویدئوها به ماژول ناوبری و فرود خودکار آلینا (ALINA) از فرکانس ۱۸۰۰مگاهرتز بهره می برد. در این پروژه ایستگاه زمینی و دافون وظیفه برقراری ارتباط با کاوشگرها را برعهده دارد. نوکیا نیز مسئولیت توسعه موتور شبکه در ابعاد فضایی را بر عهده دارد که در نهایت کمتر از یک کیلوگرم وزن خواهد داشت.
پیش از این در ارتباطات فضایی از شبکه های آنالوگ استفاده می شد اما 4G مزیت‌های بسیاری دارد، برای مثال از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر بوده و امکان ارسال مقادیر بیشتری از داده را بین کاوشگرها و ایستگاه ماژول خودکار فراهم می‌کند.
مارکوس ولدون، مدیر ارشد فنی نوکیا درباره این پروژه مشترک می گوید:«این پروژه در واقع توسعه فناوری‌های فضایی جدید برای شبکه‌سازی، پردازش و ذخیره سازی داده‌هاست و به پیشرفت زیربنای ارتباطی لازم برای تحقیقات فضایی کمک شایانی می‌کند».
این دو کاوشگر در سال ۲۰۱۹ از مرکز فضایی کیپ کاناورال و با ماهواره‌بر فالکون ۹ به فضا پرتاب خواهد شد.


منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5930
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها