الجزایر برنامه فضایی خود تا سال 2040 را منتشر کرد

0 950

طبق گفته عزالدین اوسدیک (Azzedine Oussedik) مدیر سازمان فضایی الجزایر، این کشور قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه فضایی خود در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰، چند ماهواره مدرن به فضا بفرستد. وی می‌گوید یک برنامه فضایی که شامل برنامه‌هایی برای پرتاب چندین ماهواره فوق پیشرفته است، در سازمان فضایی این کشور در دست مطالعه و بررسی می‌باشد.

اوسدیک در حاشیه پرتاب ماهواره مخابراتی الجزایر با نام الکامست-۱Alcomsat-1) )  در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ از پایگاه پرتابی در چین گفت برنامه جدید پس از تکمیل برنامه فضایی ملی فعلی این کشور عملیاتی خواهد شد که طی آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۵ ماهواره با موفقیت به فضا پرتاب شده‌اند و الکامست-۱ آخرین آن‌ها می‌باشد.

بنا بر صحبت‌های اوسدیک، پرتاب این ماهواره در راستای تقویت ظرفیت‌های ملی در ارتباطات سیار از طریق بنا نهادن یک سامانه مخابراتی ایمن و کارامد انجام شده است. الکامست-۱ به سرویس‌های مخابراتی کمک می‌کند که در زمان وقوع بلایای طبیعی به فعالیت خود ادامه دهند. این ماهواره علاوه بر این که طرفیت سامانه‌های ارتباطات سیار الجزایر را افزایش می‌دهد، با اتصال به شبکه‌های مخابراتی بین‌المللی باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

الکامست-۱ که حاصل همکاری الجزایر با چین  و بانی انتقال فناوری فضایی از این کشور می‌باشد، به ۳۳ترانسپاندر مجهز شده که ۹عدد از آنها به رادیوی دیجیتال، پخش زنده تلویزیونی، آموزش از راه دور، پزشکی از راه دور و ویدیو کنفرانس اختصاص داده شده‌اند. این ماهواره همچنین اینترنت پرسرعت ۲۰مگابیت بر ثانیه را بر روی باند Ka ارائه می‌دهد که کل کشور الجزایر را پوشش می‌دهد.

الکامست-۱ علاوه بر اینترنت پر سرعت ذکرشده در کشور الجزایر، در کشورهای اطراف شامل مراکش، موریتانی، مالی، نیجر، بورکینافاسو، لیبی، تونس و شمال سودان، اینترنتی با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. این ماهواره بالغ بر 5 تن وزن داشته و طی طول عمر ۱۵ساله خود در مدار GEO فعالیت خواهد کرد.

منبع spacewatchme
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5918
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها