ممکن است موجودات فرازمینی در سیاره مشتری از تشعشع تغذیه کنند

به نقل از نشریه Science Alert، یکی از دو ماه‌های سیاره مشتری، عناصر رادیواکتیو وجود دارند که ممکن است میکروارگانیسم‌‎های مشابه به میکروارگانیسم‌های زمینی تحت نام Desulforudis audaxviator از آن‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده کنند.
باکتری‌های بی‌هوازی D.audaxviator در اکوسیستم‌های آبی جداگانه در عمق ۱.۵ تا ۳ کیلومتر زندگی می‌کنند. آن‌ها جدا از سایر ارگانیسم‌ها زندگی می‌کنند و به نور آفتاب نیاز ندارند. منبع انرژی این باکتری‌ها بقایای سولفات و هیدروژن که در نتیجه تجزیه ملکول های آب به دلیل فروپاشی اورانیوم، توریم و پتاسیم ایزوتوپ رادیواکتیو، حاصل می‌شوند، می‌باشد.
به باور دانشمندان، زندگی در قمر اروپا مشروط به سه مورد است. وجود آب، درجه حرارت بالا و وجود عناصر کیمیاوی لازم برای حفظ سوخت و ساز بدن. براساس اطلاعات امروزی، دو مورد نخست در قمر سیاره مشتری وجود دارد. اما دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چه موادی در آب های قمر مشتری حل شده اند.
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که به احتمال زیاد در قمر اروپا و انسلادوس مواد رادیواکتیو وجود دارد، و تعداد آن ها برای حفظ حیات ارگانیسم‌های مشابه به D.audaxviator کافی می‌باشد.

منبع خبرگزاری اسپوتنیک