1396/12/09

لباس های فضایی جدید که فضانوردان را از اجابت مزاج بی نیاز می کند

لباس‌های فضایی جدیدی موسوم به OCSSS که در نسل بعدی سفینه‌ها استفاده خواهد شد، به فضانوردان امکان می‌دهد تا شش روز بدون نیاز به اجابت مزاج در سرویس بهداشتی در آن دوام بیاورند.
لباس های فضایی جدید که فضانوردان را از اجابت مزاج بی نیاز می کند

منبع: عصر ایران

فناوری‌های نوین | فضانوردی و سرنشین‌دار | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |

لباس فضایی+داده نما

1396/10/03
لباس فضایی از چندین لایه تشکیل شده که بدن فضانورد را در مقابل خلا و بمباران شهابهای ریز محافظت می‌کند. لایه اول خود هفت لایه است که اولین آنها از الیاف ریز بافت پلاستیکی است که دیر سوراخ...

رونمایی از فضاپیمایی با پیشرانش نامحدود

شرکت امریکایی هانی‌بی رباتیکز (Honeybee Robotics) نمونه اولیه فضاپیمایی را ساخته است که با استفاده از پیشرانش بخاری به‌طور نامحدود از سیارکی به سیارک دیگر سفر می‌کند. این فضاپیما به واین (WINE سرواژه World Is Not Enough به معنی جهان کافی نیست) موسوم شده است. واین برای تأمین سوخت موردنیاز خود از آب موجود در سنگ‌های سیارک‌ها استفاده می‌کند. ساخت این فضاپیما بر اساس سامانه پیشرانش بخاری که پژوهشگران در دانشگاه هوافضای امبری-ریدل (Embry-Riddle Aeronautical University) ارائه کرده‌اند انجام شده است. این طرح با حمایت سازمان ناسا (NASA) و با مشارکت شرکت تجهیزات بخاری لوئیزیانا (Louisiana Steam Equipment Company) انجام شده است. استفاده از منابع سوخت تجدیدپذیر برای کاوش‌های فضایی توجه بسیاری به خود جلب کرده است. با تأمین پیشرانش با بخار آبی که از سنگ‌های سیارک‌ها به دست آمده است، واین می‌تواند به صورت نظری تا زمان نامحدودی به حرکت ادامه دهد. این فضاپیما می‌تواند برای معدن کاوی سیارک‌ها استفاده شود.