حضور پر رنگ بخش فضایی در نمایشگاه هوافضای ایلا برلین

0 763

یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه هوافضای برلینILA-BERLIN که از ۵ تا ۹ اردیبهشت سال آینده با مسئولیت انجمن صنایع هوافضایی آلمان (BDLI)  در فرودگاه جدید شهر برلین برگزار خواهد شد، بخش فضایی می‌باشد. این بخش که با وسعت ۴۰۰۰ متر مربع، بزرگترین نمایشگاه فضایی اروپا محسوب می‌گردد، همچون دوره گذشته بر موضوع استفاده از فناوری فضایی برای بهبود سطح زندگی در زمین تاکید دارد؛ چرا که بسیاری از مشکلاتی که روی زمین با آنها مواجه هستیم، فقط با نوآوری‌های صنعت فضایی حل می‌شوند. در این نمایشگاه فرصتی برای سازمان‌های فضایی، دانشمندان و شرکت‌های هوافضایی فراهم می‌شود تا آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های خود را به معرض نمایش بگذارند. چهار محور مهم فضایی این دوره نمایشگاه برلین عبارتند از: تغییرات اقلیمی، مدیریت بلایای طبیعی، سامانه‌های هوشمند حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال. در ادامه به صورت خلاصه به معرفی هر محور پرداخته می‌شود:

تغییرات اقلیمی

به لطف پیشرفت‌های صورت‌گرفته در فناوری سنجش از دور، امروزه می‌توان در مورد تغییرات اقلیمی مهم جهان اطلاعات کسب کرد. مسائلی همچون گرمایش جهانی، تغییر سطح آب اقیانوس‌ها و ذوب شدن یخ‌های قطبی را با استفاده از فناوری فضایی می‌توان بهتر تحلیل کرد. بازدید‌کنندگان نمایشگاه ILA می‌توانند در مورد این مسائل و راه‌حل‌هایی که صنعت فضایی برای آنها ارائه می‌کند اطلاعات کسب کنند.

مدیریت بلایای طبیعی

داده‌های سنجشی می‌توانند باعث نجات جان هزاران انسان پس از حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله شوند. صنعت فضایی آلمان که به خاطر فعالیتهایش در زمینه مدیریت بحران با استفاده از ماهواره‌های سنجشی در جهان معروف است، حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهد داشت.

سامانه‌های هوشمند حمل و نقل

سامانه‌های خودکار حمل و نقل، روز به روز توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و صنعت فضایی در تلاش است تا با توسعه فناوری ماهواره‌ای مرتبط، سامانه‌های ناوبری خودکار را در خودروها، کشتی‌ها و هواپیماها بهبود بخشد. آلمان به عناون یک کشور فعال در صنعت خودروسازی، در این نمایشگاه فرصت برقراری ارتباط با تولیدکنندگان و فعالان صنعت ناوبری ماهواره‌ای را فراهم می‌آورد.

زیرساخت‌های دیجیتال

گسترش اینترنت ماهواره‌ای بویژه در مناطق محروم، موضوعیست که طی چند سال اخیر اهمیت ویژه‌ای یافته است. صنعت فضایی قصد دارد دسترسی جهانی به اینترنت پهن‌باند را با استفاده از منظومه‌های ماهواره‌های مخابراتی ایجاد کند. در نمایشگاه ILA، سازمان‌های فضایی و محققان، راه حل‌های خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌های دیجیتال مرتبط با اینترنت ماهواره‌ای ارائه خواهند کرد.

در این دوره از نمایشگاه همچون دوره‌های قبل شرکت‌کنندگان مهمی حضور خواهند داشت که برخی از شاخص‌ترین آنها عبارتند از: لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، روسکاسموس (Roscosmos)، بوئینگ، سازمان فضایی فرانسه (CNES)، اوربیتال ATK، آکادمی علوم چین و شرکت ایتالیایی تلسپازیو (Telespazio)

علاوه بر موارد اشاره‌شده، نشست‌های مهمی نیز در نمایشگاه ILA برگزار خواهد شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نشست امنیت فضایی، معرفی ماهواره‌بر آرین 6 (Ariane 6)، سنجش ماهواره‌ای برای اقتصاد دیجیتال، مخابرات ماهواره‌ای و ارتباط صنعت فضا با صنایع دیگر اشاره کرد.

به طور خلاصه نمایشگاه ILA فرصتی مناسب را در اختیار فعالان بین‌المللی فضایی قرار می‌دهد تا ظرفیت‌های همکاری در این حوزه را شناسایی کرده و در مورد موضوعات مهم فعلی و آتی این صنعت به بحث و تبادل نظر بپردازند. بنابراین حضور در این نمایشگاه می‌تواند افق دید کارشناسان عرصه فضایی کشور را وسع‌تر کرده و زمینه همکاری با نهادهای فضایی اروپایی را فراهم آورد.

شرکت مدیریت صادرات و تجارت شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پاویون ایران را در نمایشگاه هوافضای ایلا برلین  ۲۰۱۸ در اختیار شرکت‌های هوافضایی توانمند ایرانی قرار می‌دهد و هیئت تخصصی به این نمایشگاه اعزام می‌کند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:
09010856351 
آی دی تلگرام جهت پشتیبانی:
@AeroExpo
کانال تلگرامی:
@Ilaberlin2018
آدرس ایمیل:
info@sharif-emc.com

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5893
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها