شریک جدید برای محفظه فضایی تجاری

0 838

سیروس برزو: سخن‌گوی شرکت نانوراکز (NanoRacks) اعلام کرد که تیلز آلنیا اسپیس (Thales Alenia Space) را به‌عنوان شریک در برنامه  محفظه فضایی (airlock module) انتخاب کرده است. محفظه فضایی  یک واحد تجاری برای الحاق به ایستگاه فضایی بین‌المللی بشمار می‌رود که قرار است حدود دو سال دیگر به این ایستگاه متصل شود.
شرکت تیلز آلنیا اسپیس تولید و آزمایش پوسته محافظ برای این اتاقک را که قرار است در اواخر سال ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود و برای بهره‌برداری تجاری و دولتی مورداستفاده قرار گیرد را خواهد ساخت. این شرکت همچنین ساختارهای متفاوتی را تولید می‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به محافظ ریز شهاب‌سنگ‌های مداری Micrometoroid Debris) MMOD) با پوشش‌های جداسازی چندلایه  Multi-Layer Isolation) MLI)اشاره کرد.

 والتر کوونو، معاون اکتشاف و علم در تیلز آلنیا اسپیس می‌گوید:«انتخاب ما در برنامه تجاری توسط نانوراکز  باعث افتخاراست. امضای این قرارداد نه‌تنها نقش مداوم ما را به‌عنوان یک رهبر جهانی در زیرساخت‌های فضایی تضمین می‌کند بلکه بر مهارت‌ها و تخصص‌های متمایز ما نیز تأکید دارد. تیلز آلنیا اسپیس بیش از ۴۰سال تجربه خود در طراحی و تولید راه‌حل‌های فناوری پیشرفته را به این برنامه هدیه خواهد داد و این قابلیت‌ها، هم برای ایستگاه فضایی بین‌المللی و هم برای پروژه‌های اکتشاف فضا آینده مفید خواهد بود».
نانوراکز در سال ۲۰۱۶با ناسا یک توافقنامه امضا کرد تا اولین محفظه فضایی خصوصی در ایستگاه فضایی بین‌المللی را نصب کند. این شرکت در ماه فوریه سال ۲۰۱۷، اعلام کرد که با بوئینگ برای ساخت و نصب سامانه مخصوص اتصال ایستگاه فضایی مشارکت می‌کند.
بروک هاو Brock Howe رئیس طرح محفظه فضایی در نانوراکز می‌گوید:« انتخاب تیلز آلنیا برای ساخت پوسته محافظ  محفظه فضایی امری واضح است زیرا این شرکت بیش از نیمی از حجم فشرده ایستگاه فضایی را تولید کرده است، آن‌ها سیستم ایستگاه فضایی را به‌خوبی درک می‌کنند و سازنده برخی از بهترین تجهیزات هوافضا را در جهان هستند. ما منتظر یک همکاری بسیار موفق هستیم که اتحادهای تولیدی ما را به قلب اروپا گسترش می‌دهد».
تیلز آلنیا تولید و آزمایش پوسته فشرده را طی سال جاری مسیحی انجام خواهد داد. سپس در سال ۲۰۱۹ آن را به تأسیسات پیکره‌بندی (مونتاژ) نانوراکز در هوستون، تگزاس ارسال می‌کند.  
نانوراکز  به دستگاه‌های آویونیک برای تکمیل محفظه فضایی مجهز است. گروه مهندسی و عملیاتی نانوراکز یکپارچه‌سازی محفظه فضایی، آزمایش عملکرد، آموزش خدمه و بازرسی نهایی را انجام خواهند داد. بعدازآن، محفظه فضایی برای آماده‌سازی نهایی قبل از پرتاب به فلوریدا فرستاده‌شده و در بخش باری ناو دراگون نصب خواهد شد تا آماده شود در مأموریت اسپیس ایکس شماره۱۹ SpaceX CRS-19 راهی مدار زمین شود.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5858
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها