مجوز اپراتور ماهواره سنجشی صادر می‌شود

0 360

رئیس سازمان فضایی ایران گفت:«این سازمان درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره‌های سنجشی در کشور است». مرتضی براری با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران، از فرآیند طراحی و ساخت مدل مهندسی ماهواره مخابراتی ناهید۲  و ماهواره سنجشی سُها بازدید کرد.
وی در نشست با رئیس پژوهشگاه فضایی ایران بابیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که به فناوری فضایی دست‌یافته است، گفت:«باید از این توانایی در ارائه خدمات و اقتصاد فضا نیز استفاده کرد و چرخه فناوری فضایی و اقتصاد فضایی باید مکمل هم باشند و تجاری‌سازی دستاوردهای فضایی، یکی از اولویت‌های ما در این عرصه است سازمان فضایی درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره‌های سنجشی در کشور است».
رئیس سازمان فضایی ایران افزود:«ازنظر ما، سازمان فضایی یک سازمان حاکمیتی است که باید توجه حداکثری به چرخه فناوری داشته باشد و تا حد امکان از تصدی‌گری پرهیز کند که در این راستا کار مطالعاتی در دست اجرا است».
براری بابیان اینکه نیروی انسانی کشور باید در چرخه فناوری فضایی فعال باشد، خاطرنشان کرد:«اینکه چگونه می‌توان بستر کسب‌وکارهای جدید و مناسب را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این عرصه ایجاد کرد، یکی از مسئولیت‌هایی است که پژوهشگاه فضایی ایران می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی کند».
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه فضا، عرصه بزرگی است و باید از تمامی ظرفیت‌های کشور در این عرصه، اعم از بخش آموزش، پژوهش و فناوری برای برآورده ساختن نیازهای کشور استفاده کرد، گفت:«خلاقیت‌های داخل دانشگاه‌ها در حوزه فضا را باید تبدیل به خلق ثروت و امکانی برای رفع نیازها و مشکلات کرد».
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور، چرخه تولید ماهواره ایجادشده و باید چرخه اقتصاد فضایی هم ایجاد شود، خواستار گسترش تعاملات بین‌المللی در حوزه صادرات و ارائه خدمات در عرصه علم و فناوری فضایی شد.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5848
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها