آموزش عکاسی نجومی؛ موضوع نشست ماهانه باشگاه نجوم تهران

0 609

عکاسی نجومی به عنوان شاخه ای جذاب و تلفیق هنر عکاسی با علم نجوم، موضوع یکصدوهفتادو سومین باشگاه نجوم تهران است.
باشگاه نجوم تهران برنامه ماهانه ای از انجمن نجوم ایران است که آخرین چهارشنبه هر ماه در دانشکده فیزیک دانشگاه تهران برگزار می شود. این برنامه با حضور و سخنرانی منجمان آماتور و حرفه ای معمولا از چند سخنرانی، ارائه اسلایدهای مرتبط با نجوم، اخبار نجومی ماه، شیوه کار با تلسکوپ و دانستنی های جذاب به زبان ساده تشکیل شده و میزبان همه افرادی است که مایل هستند از فعالان نجوم بیاموزند.
نشست امروز باشگاه نجوم تهران ساعت 4 امروز (چهارشنبه/ 24 بهمن) در دانشکده فیزیک دانشگاه تهران به عکاسی نجومی اختصاص دارد و بابک امین تفرشی از چهره های مطرح عکاسی نجومی کشور طی حدود سه ساعت در این نشست به موضوع عکاسی نمای باز یا منظره می پردازد.

عکاسی نجومی با رده های متنوع

عکاسی نجومی شاخه ای از عکاسی در شب است که عمدتا عکاسان در چندین رده به آن می پردازند؛ از جمله عکاسی اعماق آسمان، عکاسی رده ستارگان، عکاسی مرور زمان یا تایم لپس و عکاسی نمای باز یا منظره در شب که از رده های پرطرفدار آسمان است.
علاقمندان به این نوع عکاسی به یک دوربین حرفه ای دیجیتال یا دی اس ال آر و سه پایه نیاز دارند و با دانستن روش هایی می توانند اولیه ترین عکس های نجومی را بگیرند. همچنین بعد از آشنایی با پردازش عکس ها خواهند توانست تصاویر بهتری از صور فلکی، راه شیری و اجرام سماوی و کهکشان ها ثبت کنند.
در کارگاه های آموزش عکاسی نجومی روش کار با این دوربین های دی اس ال ار یاد داده می شود.


منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5793
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها