جشنواره فضا و رسانه برگزار شد

0 810

جشنواره فضا و رسانه روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه طی مراسمی در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شكوفایی، به کار خود پایان داد. در این مراسم به رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌کننده در این جشنواره جوایزی به همراه لوح یادبود اهدا شد. 

تیم دوزاده نفره voice of cosmos (صدای کیهان )  در این جشنواره موفق به کسب رتبه نخست، مهدی فتحی پور رتبه دوم و فاطمه علی‌محمدی رتبه سوم این جشنواره را از آن خود کردند. «اولین جشنواره ملی فضا و رسانه» (1st National Festival of Space and Media) از ابتدای هفته جهانی فضا در مهرماه سال ۹۶ با هدف تشویق فعالین رسانه‌ای، از جمله نویسندگان، روزنامه‌نگاران، تولیدکنندگان فیلم و پویانمایی و علاقمندان خوش ذوق به تولید محتوای با کیفیت در زمینه فضا، آغاز به کار کرد.

علیداد قاصر، دبیر اجرایی جشنواره فضا و رسانه درباره اهداف این برنامه اظهار داشت:« هدف ما در اولين جشنواره ملى فضا و رسانه ترويج فرهنگ با استفاده از محتواى رسانه اى بود، كه موجب افزايش فعاليت‌هاى مطالعاتى و ارتقاى سطح كيفى دانش و آگاهى جامعه در حوزه فضايى و جلب توجه نخبگان و سياست‌گذاران نسبت به كاربردها و فناورى‌هاى فضايى می‌شود. فرهنگى كه در آينده نه چندان دور نقش استراتژيكى در زندگى، اقتصاد و سياست كشورهاى مختلف خواهد داشت.»

پایگاه تحلیلی خبری فضایی اسپاش» با حمایت «مرکز ملی فضایی ایران»، «مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری»، «شاخه دانشجویی اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران» و «بنیاد غیر دولتی توسعه علوم و فناوری‌های هوافضا» به منظور ارتقای سطح کیفیت محتوای رسانه‌ای در زمینه فضا، این جشنواره را برگزار کردند. 

مخاطبان اصلی این جشنواره روزنامه‌نگاران، نویسندگان و تولید کنندگان فیلم، پویانمایی و بازی و اپلیکیشن بودند. بدین‌ترتیب آثار ارائه شده در «اولین جشنواره ملی فضا و رسانه»، شامل: اخبار و مقالات منتشر شده یا تهیه شده برای انتشار در رسانه‌های مکتوب عمومی،فیلم‌های کوتاه و پویانمایی،بازی‌ و اپلیکیشن‌ در این حوزه بود که با محورهای اقتصاد، صنعت و فناوری فضایی، کاربردها و خدمات فضایی، علوم و اکتشافات فضایی و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فضایی ارتباط داشته باشند.

علاوه بر این، در بخش ویژه‌ای به نام «صداگذاری طنز فضایی»، عموم افراد که از ذوق هنری برخوردارند می‌توانستند با صداگذاری بر روی فیلم‌های فضایی از جمله فیلم‌های مستند و واقعی از موضوعات مرتبط با فضا مانند فیلم‌های مستند نجومی، زندگی فضانوردان، صحنه‌های پرتاب فضاپیما و ماهواره یا حتی قطعات فیلم‌های سینمایی فضایی یا هرگونه فیلم مرتبط دیگر کلیپ‌های طنز با موضوعات دلخواه ساخته و برای داوری در جشنواره ارسال نمایند. 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5791
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها