پرتاب دو ماهواره موقعیت یاب توسط چین

0 786

چین دو ماهواره موقعیت یاب از شبکه ناوبری بایدو را با یک ماهواره‌بر لانگ مارچ (Long March) در مدار زمین قرار داد. چین در حال ایجاد یک شبکه خانوادگی از سامانه موقعیت یاب بایدو است و در این راستا، پیش‌تر نیز ماهواره‌های دیگری را پرتاب کرده بود.

این دو ماهواره در حالی روز دوشنبه 23 بهمن از شبکه شی چانگ در استان سی چوان در جنوب غرب چین پرتاب شد که پیش‌تر برای تکمیل این سامانه و ایجاد شبکه موقعیت‌یابی چهار ماهواره دیگر را پرتاب کرده است.
دونگ چون چینگ رئیس مرکز ماهواره‌ای یادشده در مصاحبه با خبرنگاران گفت که همه ماهواره‌های این سامانه از این مرکز با موفقیت پرتاب‌شده و در مدار تعیین‌شده زمین قرارگرفته‌اند.
شی‌ء چانگ مرکز ماهواره‌ای است که در سال 1970 میلادی ساخته شد و بیشترین ماهواره‌های زمین‌شناسی و موقعیت سنجی چین از این محل پرتاب‌شده‌اند.
این 267 امین بار است که چین از یک راکت لانگ مارچ برای پرتاب ماهواره‌های مذکور استفاده می‌کند.
چین قصد دارد ماهواره بایدو3 (Baidu-3) را تا پایان سال جاری میلادی با یک ماهواره‌بر  لانگ مارچ 3 آ (Long March 3A) پرتاب کند.
سامانه بایدو چین به‌طور رسمی از سال 1994 آغاز به کار کرد و در سال 2000 برای موقعیت یابی به‌کار گرفته شد و به دنبال آن در سال 2012 میلادی با پرتاب ماهواره، بیشتر مناطق آسیا و اقیانوس آرام از داده‌های آن استفاده کرد.
این سامانه موقعیت‌یاب با پرتاب سی ماهواره تا سال 2020 میلادی به‌کل جهان خدمات‌رسانی خواهد کرد.

منبع خبرگزاری ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5778
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها