تلاش برای تشکیل جلسه شورای عالی فضایی تا پایان سال

0 504

رئیس سازمان فضایی ایران در تلاش است تا مقدمات تشکیل شورای عالی فضایی کشور با حضور رئیس جمهور پس از یک دهه فراهم آید.

مرتضی براری با اظهار امیدواری که نخستین جلسه شورای عالی فضایی در دولت دوازدهم، امسال تشکیل شود، گفت:«جلسه شورای عالی فضایی باهدف تصویب سند توسعه برنامه فضایی کشور تا افق ۱۴۰۴ تشکیل خواهد شد».

وی بابیان بازنگری و اصلاح پیش‌نویس این سند در دولت دوازدهم گفت:«این برنامه هم‌اکنون تدوین‌شده و آماده طرح در شورای عالی فضایی است. در این راستا دو پیوست نیز به سند توسعه برنامه فضایی ایران ۱۴۰۴ افزوده‌شده است».

رئیس سازمان فضایی ایران موضوعات مربوط به این دو پیوست را اقتصاد فضا و بین‌الملل عنوان کرد و گفت:«در پیوست اقتصاد فضا به دنبال این هستیم که مشخص شود سهم کشور ما از اقتصاد فضا تا سال ۱۴۰۴ چقدر خواهد بود و این اقتصاد معادل چه کاربردهایی است».

معاون وزیر ارتباطات بابیان اینکه اقتصاد فضا معادل کاربرد و خلق ثروت از رفع نیازها است، ادامه داد:«در این پیوست، بحث اقتصاد، اشتغال و توسعه کسب‌وکار و نیز ورود بخش خصوصی به عرصه فضا لحاظ شده است».

وی ادامه داد:«در پیوست بین‌الملل نیز وضعیت تأثیرگذاری ایران در حوزه بین‌الملل موردتوجه قرارگرفته است تا مشخص شود در این بخش، باید در مجامع بین‌المللی چه نقشی را ایفا کنیم. از سوی دیگر فعالیت در حوزه صادرات محصول، خدمات و فناوری و نیز جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این پیوست لحاظ شده است».

رئیس سازمان فضایی بابیان اینکه حداکثر ظرف یک هفته آینده این دو پیوست تکمیل می‌شود گفت:«در تلاش هستیم طی دو هفته آینده، کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی کشور با حضور نمایندگان اعضای حقوقی این شورا تشکیل جلسه دهد».

براری بابیان اینکه از سوی وزارت ارتباطات به اعضای حقوقی شورای عالی فضایی کشور نامه زده و خواستار معرفی نمایندگان این اعضا به دبیرخانه شورا شده‌ایم، گفت:«اعضای حقوقی شورای عالی فضایی، نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند و این سند برنامه، پس از تشکیل کمیسیون راهبردی مطرح خواهد شد که در صورت تصویب در کمیسیون تلاش خواهیم کرد شورای عالی فضایی تشکیل جلسه دهد».

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5758
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها