1396/11/21

فضاپیمای دریم چیسر سال٢٠٢٠به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود

سال ٢٠٢٠ فضاپیمای دریم چیسر (Dream Chaser) به ایستگاه فضایی بین المللی می رود. این فضاپیما می تواند ٥٥٠٠ کیلوگرم بار حمل کند و توانایی‌های یک آزمایشگاه سیار را دارد.
فضاپیمای دریم چیسر سال٢٠٢٠به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود

مقامات به شرکت SNC اجازه داده اند تا فضاپیمای دریم چیسر خود را در اواخر ٢٠٢٠ میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.
ارسال این فضاپیمای بی سرنشین به مدار، نخستین مأموریت فضایی SNC از قرارداد CRS۲ با ناسا است.
هنوز جزییات این مأموریت فاش نشده اما دریم چیسر توانایی‌های مختلفی دارد. فضاپیمای مذکور می تواند به عنوان یک آزمایشگاه سیار عمل کند که از راه دور کنترل می شود. همچنین این فضاپیما می تواند ٢ هزار کیلوگرم بار را همراه خود به زمین بیاورد.

فناوری‌های نوین | فضانوردی و سرنشین‌دار |

علاقه ناسا به پیشرفت های هند در حوزه فناوری تولید فضاپیما

1396/11/14
دانشمندان سازمان ناسا در آمریکا به اختراع جدیدی در خصوص فناوری پوشش حرارتی برای موتور توربو گازی که در فضاپیما به کار می‌رود ابراز علاقه مندی کرده‌اند.

فعالیت های فضایی از مدار زمین تا مریخ

همان‌گونه که مطلعید در حال حاضر سفینه‌های ساخت روسیه، تنها ناوهایی هستند که فضانوردان را به مدار می‌رسانند. گرچه ناسا مدعی بود در سال ۲۰۱۶ سفینه‌های ساخته‌شده توسط شرکت‌های خصوصی آمریکایی برای پروازهای سرنشین دار این کشور آغاز به کارخواه کر اما سفینه‌های روسی سایوز تا به حال به این کار ادامه داده‌اند. مسلماً زمان استفاده از ایستگاه بین‌المللی فضایی بی‌پایان نیست، هرچند ادامه حیات آن ممکن است تا سال ۲۰۲۸ میلادی طول بکشد. به همین دلیل هم ناسا و هم روسکاسموس در فکر آن هستند که آینده این ایستگاه و فعالیت‌های فضایی‌شان چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. روس‌ها قبلاً پیشنهاد کرده بودند ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از دوره پیش‌بینی‌شده برای فعالیت‌های سرنشین دار، به‌عنوان محلی برای فعالیت‌های پژوهشی غیرسرنشیندار در مدار زمین باقی بماند. آن‌ها معتقدند ایستگاه فضایی بین‌المللی که امروز به‌عنوان یک پایگاه فضایی برای انجام تحقیقات و آزمایش‌های علمی بنیادین مورد بهره‌برداری چند کشور جهان و به‌طور عمده آمریکا و روسیه است و فناوری‌های جدید فضایی آزمایش‌شده در آن کاربردهای زمینی هم دارد می‌تواند در وضعیت استفاده غیردائمی نیز برای انجام همین اهداف کاربرد داشته باشد.