1396/11/20

ماه و مریخ را کنار هم ببینید!

یک کارشناس نجوم از مقارنه ماه و سیاره مریخ خبر داد و گفت:«این رویداد نجومی با چشم غیر مسلح قابل رصد است».
ماه و مریخ را کنار هم ببینید!

علی ابراهیمی سراجی افزود:«2 و ۳۰ دقیقه بامداد بیستم بهمن ماه می‌توان در آسمان ایران سیاره‌های ماه و مریخ را در کنار هم دید».
به گفته وی، سیاره مریخ که همسایه زمین است به صورت سیاره‌ای سرخ رنگ دیده می‌شود که در این مقارنه به اندازه چهار درجه از ماه پایین تر قرار می گیرد. این رویداد را می توان تا قبل از طلوع خورشید رصد کرد.
این کارشناس نجوم با بیان اینکه مقارنه مریخ و ماه را می توان با چشم غیر مسلح رصد کرد، تصریح کرد:«این رویداد از تمام پهنه ایران قابل رویت و رصد است. ماه در این شب‌ها به صورتی است که می توانر با گودال هایش سوژه عکاسی باشد».
ابراهیمی توضیح داد« مریخ به عنوان چهارمین سیاره در سامانه خورشیدی است که در مداری طولانی‌تر و با سرعتی کمتر از زمین به دور خورشید می‌چرخد. نام فارسی این سیاره بهرام و نام عربی-یونانی آن مریخ است».
عضو باشگاه نجوم برج میلاد خاطر نشان کرد:«معمولاً سیارات به شکل نقطه ثابت دیده می‌شوند که در این مقارنه سیاره قرمز مریخ ثابت و در پایین ماه قرار می گیرد».

نجوم | رویدادها |