ابرحامل فضایی جدید اسپیس ایکس قدرتمندتر از فالکون هوی

0 1,198

در حالی که حامل فضایی فالکون هوی (Falcon heavy) مانور نهایی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت، مدیرعامل اسپیس‌ایکس  (SpaceX) از تمایل این شرکت برای استفاده از ابرحامل فضایی خود موسوم به (Big Falcon Rocket ) یا BFR در مأموریت‌های ارسال انسان به مریخ خبر داد.
ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس اعلام کرد مأموریت‌های فرستادن انسان به ماه و مریخ در برنامه‌های آینده فالکون هوی جایی نخواهد داشت.
پس از پرتاب موفقیت‌آمیز حامل فضایی فالکون هوی، ایلان ماسک اشاره کرد به احتمال زیاد تغییراتی در برنامه‌های آینده ایجاد شود.
وی در کنفرانسی ویدیویی ضمن تأیید از بین رفتن پیشران مرکزی فالکون هوی گفت که این شرکت بر توسعه حامل فضایی بی.اف.آر (BFR)  خود تمرکز می‌کند.

توسعه این حامل فضایی در کنار توسعه موشک‌های دراگون و فالکون هوی انجام خواهد گرفت و این که مأموریت ارسال انسان به مریخ با کدام یک انجام می‌شود، قطعی نیست.
حامل BFR  نسل بعدی موشک‌های شرکت فضایی اسپیس‌ایکس است که توسط مدیرعامل این شرکت در سپتامبر 2017 معرفی شد. این حامل فضایی مانند دیگر موشک‌های فالکون دارای پیشران قابل استفاده مجدد خواهد بود.
BFR  ابرحاملی فضایی با ارتفاع 106 متری، قطر 9 متری و وزن 150 هزار کیلویی خواهد بود که آن را بدل به یک فضاپیمای فوق سنگین خواهد کرد و احتمالاً تبدیل به اصلی‌ترین حامل فضایی اسپیس‌ایکس خواهد شد.
برنامه‌ریزی شده است در آینده نزدیک، این حامل فضایی جایگزین موشک‌های فالکون9 و فالکون هوی شود.
ماسک همچنین گفت که با وجود تأخیر در راه‌اندازی پروژه حامل فضاییBFR  و طرح آرمان‌گرایانه آن، قسمت بالایی آن می‌تواند برای پروازهای کوتاه مدت در سال آینده آماده شود. آن وقت همه چیز تغییر می‌کند.
فالکون هوی که به‌تازگی پرتاب شد اکنون مرحله سوم پرواز را با موفقیت پشت سر گذاشته و شلیک نهایی را به پایان رساند.

ماسک در توییتی گفت که شلیک سوم به اندازه کافی فالکون هوی را تقویت می‌کند تا از کمربند سیارک‌ها عبور کرده و خود را به مدار مریخ برساند.
چند نفر در منطقه لس‌آنجلس گزارش دادند که این حامل فضایی را به شکل یک ستاره دنباله‌دار در آسمان دیده‌اند و حتی یک نفر از آن عکس گرفته است.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5741
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها