آمادگی هند برای اجرای دومين ماموريت فضايی

0 676

سازمان تحقیقات فضایی هند از آمادگی این کشور برای اجرای دومین مأموریت فضایی به ماه خبر داد که قرار است در ماه آوریل ۲۰۱۸ انجام شود.
به گفته سازمان فضایی هند هدف از این سفر اکتشاف قطب جنوب ماه است. فضاپیمای ساخت هند که قرار است در این مأموریت به کار گرفته شود بانام چاندرایان2  (Chandrayaan-2) شناخته می‌شود و انتظار می‌رود برای رسیدن به مدار ماه یک تا دو ماه زمان لازم داشته باشد. قرار است پس‌ازآنکه این فضاپیما در مدار موردنظر قرار گرفت، یک کاوشگر از آن جدا شود و در سطح ماه فرود آید و به اکتشاف منطقه جنوبی آن بپردازد.
کی سیوان رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند گفت:«چاندرایان ۲ مأموریتی چالش‌برانگیز است چرا که این اولین باری است که ما قصد داریم یک فضاپیما را به همراه کاوشگر و وسیله فرود آن به ماه بفرستیم».

کاوشگر مورداستفاده به شکلی طراحی‌شده است که بتواند یک روز قمری یا چهارده روز زمینی روی ماه سالم باقی بماند و دست‌کم به‌اندازه ۱۵۰ تا ۲۰۰متر راهپیمایی کند. این کاوشگر چندین آزمایش و تحلیل مختلف شیمیایی روی سطح ماه انجام خواهد داد. قرار است این کاوشگر پس از چهارده روز فعالیت در سطح ماه تا زمانی که بتواند انرژی موردنیاز خود را از نور خورشید جذب کند در حالت نهفته باقی بماند.

منبع خبرگزاری صدا سیما
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5712
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها