1396/11/16

ماهواره پرو پس از یکسال به سود دهی رسید

پس از گذشت حدودا یک سال از آغاز فعالیت پروست-1 (PerúSAT-1)، سازمان فضایی پرو (CONIDA) اعلام کرده که سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای ساخت این ماهواره جبران شده است. این ماهواره که پروست-1 نام دارد در سال 2014 توسط CONIDA به ایرباس سفارش داده شده بود و در اواخر سال 2016 به فضا پرتاب شد. اکنون دولت پرو از...
ماهواره پرو پس از یکسال به سود دهی رسید

پس از گذشت حدودا یک سال از آغاز فعالیت پروست-1 (PerúSAT-1)، سازمان فضایی پرو (CONIDA) اعلام کرده که سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای ساخت این ماهواره جبران شده است. این ماهواره که پروست-1 نام دارد در سال 2014 توسط CONIDA به شرکت فرانسوی ایرباس سفارش داده شده بود و در اواخر سال 2016 به فضا پرتاب شد. اکنون  دولت پرو از این ماهواره 430 کیلوگرمی که دقت تصویربرداری تا 0.7 متر دارد، در موارد مختلفی از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر، نظارت بر جنگل‌زدایی در برخی نواحی این کشور، تحلیل رانش زمین و فعالیت آتشفشان‌ها و مدیریت بحران در هنگام بلایای طبیعی استفاده می‌کند. پروست-1 بر اساس باس ماهواره‌ای AstroBus-300 طراحی و ساخته شده و طول عمری برابر با 10 سال خواهد داشت.

سنجش از دور | اقتصاد فضایی |

نظر شما
اخبار مرتبط

منظومه سنجشی راداری جدید کانادا برای تقویت سهم بازار این کشور در جهان

1396/11/15
شرکت کانادایی MDA از ماموریت‌های جدید سنجشی خود خبرداد که به صورت شبانه‌روزی و بدون توجه به شرایط آب و هوایی انجام خواهد گرفت. ترکیب داده‌های راداری دقیق منظومه جدید رادارست با تصاویر اپتیکال...

پربازدیدکننده ترین خبر

بازتاب پرتاب ماهواره پیام در رسانه‌های خارجی

ماهواره پیام امیرکبیر پس از گذشت 13 سال از آغاز طراحی سرانجام بامداد امروز به فضا پرتاب شد اما به علت نرسیدن سرعت ماهواره‌بر سفیر به میزان لازم، قرارگیری ماهواره در مدار با موفقیت همراه نبود. به دلیل ظهور منظومه‌های ماهواره‌ای پرتعداد، پرتاب ماهواره‌بر امروزه امری متداول است و حتی شکست در پرتاب ماهواره نیز بعضا توسط همه رسانه‌های خبری پوشش داده نمی‌شود. با این وجود پرتاب ماهواره‌بر ایرانی چه موفقیت آمیز باشد و چه نباشد، همیشه به صدر اخبار داغ جهان راه پیدا می‌کند چرا که موضوع ماهواره‌بر ایرانی به یک میدان نبرد سیاسی در سطح جهانی تبدیل شده است. سایت یورونیوز (euronews) به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: واشنگتن به تهران هشدار داده بود که سه پرتاب برنامه‌ریزی‌شده برای این ماه بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد. نیویورک تایمز (New York Times) با رویکردی سیاسی تنها به صحبت‌های اخیر مایک پمپئو (Mike Pompeo) وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو (Benjamin Netanyahu) نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت و به ماهواره‌های پیام و دوستی نپرداخت. سایت‌های خبری دیگر نیز از جمله ان بی سی (nbcnews) و آسوشیتد پرس (Associated Press) با انتشار اخباری مشابه به بازتاب‌های سیاسی این پرتاب بین مقامات آمریکایی و ایرانی پرداختند.