1396/11/15

پانورامای دیدنی کاوشگر کنجکاوی از مناظر سیاره‌ی سرخ

کاوشگر کنجکاوی اخیراً موقعیتی بدست آورده تا بتواند نگاهی به پشت سر خود بیاندازد و از مسیر طی شده خود پانورامای دیدنی ثبت کند. ناسا نیز همگان را دعوت کرده که به تماشای این منظره‌ی دیدنی ثبت شده توسط کاوشگرش بنشینند. کاوشگر کنجکاوی موفق شده یک پانورامای دیدنی از منظره‌ی کوهستانی ۱۸ کیلومتری دهانه‌ی آتشفشانی گیل ثبت کند.

پانورامای دیدنی کاوشگر کنجکاوی از مناظر سیاره‌ی سرخ
کاوشگر کنجکاوی ناسا که سال ۲۰۱۲ میلادی روی سیاره مریخ نشست توانسته ماموریت های زیادی انجام دهد. این گجت هم اکنون در حال بررسی کوه میانی شارپ است و چند ماه گذشته موفق شده که از چشم‌انداز «لبه ورا روبین» ۱۶ عکس‌ مطلوب ثبت کرده و یک پانورامای دیدنی از آنها خلق کند.

«اشوین واساوادا» یکی از مهندسین کاوشگر کنجکاوی معتقد است زمستان مریخ زمان مناسبی برای عکاسی است چرا که در این زمان آسمان تمیز سیاره ی سرخ قابلیت گرفتن عکس‌های با کیفیتی را به کاوشگران می‌دهد. به همین دلیل است درون پانورامای یاد شده می توان قله‌ی بلندی را در فاصله ۸۰ کیلومتری مشاهده نمود.
وی در‌باره مسیر طی شده توسط کاوشگر کنجکاوی می‌گوید:

«این وسیله ۵ سال است به آرامی از کوهستان‌های مریخ بالا می‌رود و پس از این مدت برای اولین بار توانسته که برگردد و کل مسیر طی شده در ماموریتش را ثبت کند.»

پانورامای گرفته شده توسط این کاوشگر بسیار بزرگ و شگفت انگیز است و بهتر است در صفحه‌ی نمایشگر بزرگی دیده شود تا جزییاتی از دیدگان کاربران مخفی نمانده و آنها بتوانند از گوشه کنار مریخ لذت ببرند. البته ناسا هم نسخه‌ای به همراه توضیحات از این پانوراما برای کاربران نا آشنا درنظر گرفته تا چشم‌انداز‌های مریخ را بهتر نمایان کند.
کاوشگر کنجکاوی زمان زیادی را در سیاره‌ی سرخ سپری کرده و هنوز ماموریت‌های بیشماری در برنامه‌های آینده خود دارد. ناسا اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک عملیات حفاری توسط این وسیله از سر گرفته می‌شود تا نمونه‌های بیشتری از سنگ‌های موجود در مریخ بدست آید.

کاوش‌های فضایی | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |