۳ ماهواره ایرانی در نوبت پرتاب قرار گرفت

0 271

آذرى جهرمى، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم روز فناورى فضايى كه در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت:«خريد فناورى فضايى از خارج كشور در گذشته براى جاسوسى كشورهاى دیگر و برآورد آزمايشات هسته اى بوده است».
وى ادامه داد:«سايت‌هاى ماهوارهایى كه كار جاسوسى انجام مى‌دادند حتى به ايرانى‌ها اجازه دربانی سايت را نمی‌دادند، ای كاش اين امكان ايجاد شود كه اين سايت‌ها در دسترس قرارگيرد و اسناد آن‌ها آشكار شود و مشخص شود كه چه حدود و قصورى براى ما قائل بوده‌اند».
آذرى جهرمى با تقدير از برگزيدگان مسابقه مكعب دانشجويى در مراسم 14بهمن ماه، روزجهانی فناوری فضایی، گفت:« در مراسم روز فناورى فضايى، دانشجويان ما در مراكز پيشرفته مسابقه مى دهند».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان كرد:«اين كه يک ماهواره از مدار خارج شود ارزشى ندارد. البته همين ‌كه در اين زمينه حركت كرده‌ايم و به جوانان بها داده‌ايم تا ماهواره‌هاى خود را در مدار قرار دهند خود دستاورد بزرگى است».
وى با بيان اين كه قرار گرفتن ماهواره در فضا از جمله اهداف وزارت ارتباطات است، گفت:«ما در منطقه در تحريم بوديم اما با كمک خلاقيت جوانان بر اين تحريم‌ها غلبه و از دست رنج خود استفاده كرديم تا بتوانيم از ظرفيت‌ها در اين حوزه بهره ببريم».
آذرى جهرمى خودباورى جوانان كشور را نتيجه حركت امام خمینی (ره) دانست و گفت:«روزى بود كه رهبر انقلاب فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند و اكنون جمله ایشان محقق شده است و جوانان ما در جنگ و جهاد علمى و اقتصادى موفق شدند و توانسته‌اند بسيارى از مشكلات كشور را حل كنند».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان كرد:«مشكلات امروز كشور در مقابل مشكلات گذشته بسيار اندک است و غلبه بر مشكلات كنونى همدلى و توجه به ظرفيت‌هاى جوانان را مى‌طلبد. اگر همدلى نداشته باشيم به دشمن نياز نداريم، البته همدلى به معناى سكوت نيست بلكه به معناى خيرخواهى، اصلاح رويه‌ها و همراهى كردن نظام است. اگر بخش هاى نظام با هم هم‌دل نباشند بردارها موازى خواهد بود كه نتيجه آن سكون و عقب گرد است». 
آذرى جهرمى گفت:«سه ماهواره ایرانی مراحل پایانی پرتاب را طی می کنند و در نوبت پرتاب به مدار زمین قرار گرفته اند».

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5676
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها