1396/11/14

پایان تلخ برای مسابقه گوگل برای رفتن به ماه بعد از یک دهه؛ هیچکس برنده نشد

مسابقه Lunar XPrize که حدود یک دهه قبل توسط گوگل برگزار شده بود بعد از سال‌ها نوآوری، خلاقیت و تمدید مهلت بالاخره به پایان می‌رسد.
پایان تلخ برای مسابقه گوگل برای رفتن به ماه بعد از یک دهه؛ هیچکس برنده نشد

مسابقه Lunar XPrize که حدود یک دهه قبل توسط گوگل برگزار شده بود بعد از سال‌ها نوآوری، خلاقیت و تمدید مهلت بالاخره به پایان می‌رسد.
گوگل اعلام کرد مهلت این مسابقه که در تاریخ 31 مارس به پایان می‌رسد، دیگر تمدید نخواهد شد. همچنین مسئولین مسابقه تایید کردند که هیچ‌کدام از شرکت کنندگان این مسابقه نمی‌توانند در زمان مقتضی ماهواره خود را پرتاب کنند. بنابر این جایزه 30 میلیون دلاری این مسابقه بدون برنده باقی می‌ماند. 

این مسابقه در سال 2007 میلادی با هدف پرتاب یک فضاپیما به ماه که مسافت کوتاهی را در سطح آن طی کرده و تصاویر HD به زمین ارسال کند، آغاز شد. یک جایزه 20 میلیون دلاری برای دستیابی به این هدف تعیین شد و 10 میلیون دلار دیگر نیز برای موفقیت در هریک از مراحل کار نظر گرفته شد. 
از آن هنگام مهلت مسابقه چندین بار تمدید شد و از تاریخ اولیه در سال 2012 به 31 مارس 2018 میلادی رسید. همچنین پیش از این که تعداد شرکت‌کنندگان در سال 2017 به 5 گروه کاهش یابد، چندین جایزه دیگر نیز برای اهداف میانی درنظر گرفته شد. با توجه به تمدیدهای مکرر و این واقعیت که اکنون شرکت‌کنندگان از هر زمان دیگری به دست‌یابی به هدف نهایی نزدیک تر شده‌اند، اعلام عدم تمدید مهلت مسابقه، اقدامی دور از انتظار بود. 
اما ظاهرا پرتاب یک فضاپیما به ماه زمان‌گیرتر و پرهزینه‌تر از چیزی است که یک دهه قبل تصور می شد.

منبع: ایرنا

کاوش‌های فضایی |

نظر شما
اخبار مرتبط

رمزگشایی از داده های تلسکوپ فضایی کپلر با کمک هوش مصنوعی گوگل

1396/09/21
ناسا به تازگی در یک کنفرانس خبری از برنامه خود برای استفاده از نرم افزار مبتنی بر یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) گوگل پرده برداشته. قرار است این آژانس فضایی از نرم افزار جدید به...

پربازدیدکننده ترین خبر

ورود غول‌های مخابرات فضایی به بازار منظومه‌های مخابراتی کم ارتفاع

اپراتور ماهواره‌ای فرانسوی یوتلست (Eutelsat) به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد با کمک چند اپراتور تجاری دیگر که تا به حال بر روی مدار GEO، تمرکز داشتند، در سال ۲۰۱۹ یک منظومه ماهواره‌ای مخابراتی در مدار LEO راه‌اندازی کند. این شرکت که ۳۸ ماهواره را در مدار GEO تحت اختیار دارد این تصمیم را تحت تاثیر حضور رقبایی همچون اینتلست (Intelsat) و تلست (Telesat) در بازار منظومه‌های ماهواره‌ای کوچک گرفته است. یوتلست ضمن اعلام تصمیم خود برای ورود به این بازار، شرکت تیواک (Tyvak International) را که زیرمجموعه‌ای از شرکت ایتالیایی ترین اوربیتال (Terrain Orbital Corp.) می‌باشد، به عنوان سازنده منظومه ماهواره‌ای خود معرفی کرد. این شرکت در طراحی و ساخت ماهواره‌های مکعبی پربازده تخصص دارد. این منظومه ماهواره‌ای جنبه آزمایشی خواهد داشت و یوتلست به کمک آن، استفاده از ماهواره‌های مدار LEO برای ارتباطات خودروها و دیگر پلتفرم‌های سیار را امکان‌سنجی خواهد کرد. این منظومه که به اختصار ELO نام دارد، همچنین بر اینترنت اشیاء نیز تمرکز خواهد داشت.