1396/11/10

سرانجام فاجعه‌بار یک جاه‌طلبی فضایی

این عکس منظره عجیب و نامفهومی در بر دارد و برای کسانی که با شرح واقعه آن آشنا نیستند شاید چندان جالب نباشد. این جسد کاملا سوخته شده ولادیمیر کامارف فضانورد برجسته روس است. سفینه «سایوز» که امروز به عنوان موفق‌ترین ناو سرنشین‌دار در جهان شناخته می‌شود، آغاز تلخی داشت.
سرانجام فاجعه‌بار یک جاه‌طلبی فضایی

این عکس منظره عجیب و نامفهومی در بر دارد و برای کسانی که با شرح واقعه آن آشنا نیستند شاید چندان جالب نباشد. این جسد کاملا سوخته شده ولادیمیر کامارف فضانورد برجسته روس است.
سفینه «سایوز» که امروز به عنوان موفق‌ترین ناو سرنشین‌دار در جهان شناخته می‌شود، آغاز تلخی داشت.
سه پرواز آزمایشی آن که بدون سرنشین انجام شد با شکست مواجه گردید و نشان داد که سفینه هنوز آماده پرواز سرنشین دار نیست و باید کامل شود، اما جشن اول ماه مه (روز جهانی کارگر) نزدیک بود و مسئولان سیاسی برنامه‌ریزان فضایی را مجبور کردند 23 آوریل 1967، ولادیمیر کاماروف را با ناو  سایوز-1 برای یک کار نمایشی، به فضا پرتاب کنند.
ین عکس منظره عجیب و نامفهومی در بر دارد و برای کسانی که با شرح واقعه آن آشنا نیستند شاید چندان جالب نباشد. این جسد کاملا سوخته شده ولادیمیر کامارف فضانورد برجسته روس است.
سرانجام فاجعه‌بار یک جاه‌طلبی فضایی

 

سرانجام فاجعه‌بار یک جاه‌طلبی فضایی

 

سرانجام فاجعه‌بار یک جاه‌طلبی فضایی

فضانوردی و سرنشین‌دار | تاریخ و فرهنگ فضایی جهان | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

بازتاب پرتاب ماهواره پیام در رسانه‌های خارجی

ماهواره پیام امیرکبیر پس از گذشت 13 سال از آغاز طراحی سرانجام بامداد امروز به فضا پرتاب شد اما به علت نرسیدن سرعت ماهواره‌بر سفیر به میزان لازم، قرارگیری ماهواره در مدار با موفقیت همراه نبود. به دلیل ظهور منظومه‌های ماهواره‌ای پرتعداد، پرتاب ماهواره‌بر امروزه امری متداول است و حتی شکست در پرتاب ماهواره نیز بعضا توسط همه رسانه‌های خبری پوشش داده نمی‌شود. با این وجود پرتاب ماهواره‌بر ایرانی چه موفقیت آمیز باشد و چه نباشد، همیشه به صدر اخبار داغ جهان راه پیدا می‌کند چرا که موضوع ماهواره‌بر ایرانی به یک میدان نبرد سیاسی در سطح جهانی تبدیل شده است. سایت یورونیوز (euronews) به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: واشنگتن به تهران هشدار داده بود که سه پرتاب برنامه‌ریزی‌شده برای این ماه بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد. نیویورک تایمز (New York Times) با رویکردی سیاسی تنها به صحبت‌های اخیر مایک پمپئو (Mike Pompeo) وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو (Benjamin Netanyahu) نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت و به ماهواره‌های پیام و دوستی نپرداخت. سایت‌های خبری دیگر نیز از جمله ان بی سی (nbcnews) و آسوشیتد پرس (Associated Press) با انتشار اخباری مشابه به بازتاب‌های سیاسی این پرتاب بین مقامات آمریکایی و ایرانی پرداختند.