1396/11/12

معرفی نرم افزار آسمان نمای استلاریم

Stellarium نرم افزار آسمان نما به صورت کدباز برای کامپیوتر است. این نرم افزار یک آسمان 3 بعدی واقع گرایانه را دقیقا همانند چیزی که شما با چشم غیر مسلح، دوربين دو چشمى یا یک تلسکوپ مشاهده می کنید، نشان می‌دهد.
معرفی نرم افزار آسمان نمای استلاریم

مریم فخیمی: Stellarium  نرم افزار آسمان نما به صورت کدباز برای کامپیوتر است. این نرم افزار یک آسمان 3 بعدی واقع گرایانه را دقیقا همانند چیزی که شما با چشم غیر مسلح، دوربين دو چشمى یا یک تلسکوپ مشاهده می کنید، نشان می‌دهد. کافیست مختصات طول و عرض جغرافیایی مورد نظرتان را وارد کنید تا آسمان آن منطقه را مشاهده کنید. شما توسط این نرم افزار می توانید سیارات و ستارگان را با جزئیات فراوان و با کیفیت بالا روی دسکتاپ خود مشاهده کنید.امکانات قدرتمندی در این نرم افزار وجود دارد، که می توانید به صورت رایگان و بدون اتصال به اینترنت از آن استفاده کنید. این نرم افزار را می‌توانید در موبایلتان نیز نصب کنید. استفاده از سنسورهای دستگاه به شما امکان می‌دهد تا آنچه را که در آسمان می‌بینید تنها در مدت چند ثانیه شناسایی کنید، کافیست دستگاه خود را به سمت آسمان بگیرید تا به شما نشان دهد در ان بخش از آسمان چه چیزی در انتظارتان است. از دیگر  قابلیت های کلیدی این نرم افزار این است که از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

بخشی از قابلیت‌های نرم افزار  استلاریم

•  کاتالوگی با بیش از 600000 ستاره
  • قادرید کاتالوگ های اضافه به همراه بیش از 210 میلیون ستاره را دانلود کنید.
  • نمایش صورفلکی و مرزهای آن‌ها در آسمان
  • قابلیت حرکت در سطح زمین توسط Mouse
  • نمایش برآمدگی روی سیاره ها و دیگر سطح ها به صورت کاملا واقعی
  • بزرگنمایی قدرتمند
  • کنترل زمان

نسخه رایگان را می‌توانید از سایت استلاریم دانلود کنید.

منبع: stellarium