به یاد اولین معلم فضانورد؛ در ایستگاه فضایی بین المللی کلاس درس برگزار می شود

0 1,003

«کریستا مک اولیف» که به‌عنوان اولین معلم فضایی شناخته می‌شود در ۲۸ ژانویه سال ۱۹۸۶ در حالی فوت کرد که داخل فضاپیمای چلنجر در حال ارسال به فضا بود. در این روز فضاپیمای مذکور تنها کمی بیش از یک دقیقه پس از ارسال منفجر شد و مک اولیف به همراه شش فضانورد دیگر جان خود را ازدست‌داده و از ماجراجویی خود بازماندند.
حالا به‌افتخار این معلم، ۳۲ سال پس از واقعه یادشده،  دو نفر از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی قصد دارند کلاس‌های درس علوم او را در فضا برگزار کنند.
مک اولیف که از بین بیش از ۱۱ هزار نفر انتخاب‌شده بود، قرار بود پس از سفر به فضا و بازگشت به زمین، تجربیات خود را در اختیار کودکان قرار دهد و به آن‌ها برای یادگیری درزمینهٔ های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات انگیزه بدهد.


انفجار فضاپیمای چلنجر در سال ۱۹۸۶ در حالی اتفاق افتاد که حدود یک‌پنجم شهروندان آمریکا به تماشای آن از تلویزیون به‌صورت زنده نشسته بودند.

حالا دو تن از فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی، «جوی آکابا» و «ریکی آرنولد» قصد دارند در ۶ ماه آینده کلاس‌های آموزشی را برگزار کنند. این دو از روز جمعه این هفته از طریق پخش مستقیم تلویزیونی با دانش آموزان در دانشگاه ایالتی فرامینگام در نزدیکی بوستون در ارتباط خواهند بود.
درس‌هایی که قرار است در این دوره آموزش داده شود شامل ۴ مبحث ازجمله قوانین نیوتن خواهد بود. به گفته «مایک کینکِید»، دستیار مدیر بخش آموزشی ناسا، این دروس روش شگفت‌انگیزی برای افتخار کردن به مک اولیف و سایر خدمه چلنجر و به یادآوری آن‌ها خواهد بود.
 

کریستا مک اولیف در حال سپری کردن تمرینات بی‌وزنی

بدین ترتیب تا جمعه پیش رو ۴ درس از مجموع ۶ درسی که قرار بوده توسط مک اولیف آموزش داده شود، توسط آکابا و آرنولد آموزش داده خواهد شد. این درس‌ها همچنین از بهار آینده به‌صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5610
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها