ترویج علوم فضایی در کودکان با استفاده از چاپ سه بعدی

0 1,318

ناسا از برنامه جدید خلاقانه فضایی خود رونمایی کرده است. این برنامه که جدیدترین برنامه از سری برنامه های ناسا برای پرورش مهندسین فضایی آینده است ، چالش ساخت ماهواره مکعبی (کیوب‌ست) در مریخ نام دارد. همانند برنامه های پیشین ناسا ، در این پروژه نیز ناسا در یک پروژه آموزشی آنلاین از دانش آموزان مختلف خواسته تا ایده ها و خلاقیت خود را به کار گیرند تا مدل های خلاقانه برای طراحی و ساخت ماهواره مکعبی ارائه دهند. اما تفاوت این پروژه با پروژه های پیشینش این است که این بار از این دانش آموزان خواسته شده تا مدل هایی در زمینه پزشکی و دندان پزشکی تولید کنند که به فضانوردان کمک کند تا در یک دوره سفر سه ساله به سلامت جسمی خود نیز رسیدگی کنند.

گامهایی نو در پرورش و استعدادیابی

همچنین ناسا با جذب دانشجویان به اکتشافات فضایی در مرکز پرواز فضایی مارشال در هانتسویل (hantsvile)، دانش آموزان را درزمینهٔ علم، فنّاوری، مهندسی و ریاضی (STEM) ترغیب می‌کند تا به یادگیری و کشف دست یابند.

سوزان کوری (suzan korie)، متخصص آموزش‌وپرورش در مارشال گفت:«با توجه به اینکه ایالات بیشترین آموزش‌های متمرکز بر STEM را به استانداردهای خود متصل می‌کنند، ما با حمایت از برنامه‌های آموزشی به آن‌ها کمک می‌کنیم تا آن‌ها را با استانداردها درحالی‌که سرگرم‌کننده‌ی یادگیری برای دانش آموزان است ، برآورده سازند.»

 مثالی از اینکه مارشال این هدف را به دست می‌آورد، همکاری با سیستم مدرسه‌ای در اوکل زیج است. کارکنان مارشال در توسعه برنامه درسی که منابع منحصربه‌فرد ناسا را شامل می‌شدند، کمک می‌کردند و سپس معلمان را برای استفاده از منابع برای دوره جدید مهندسی انتخاب و به نام یادگیری مبتنی بر پروژه ناسا آموزش دادند.پاتریک هول (patrick hul)، معاون فنی برای شعبه ساخت‌وساز و طراحی مکانیک ریاست مهندسی مارشال، برای این همکاری در جامعه‌ای که در آن رشد کرده است، کمک کرد.

 
منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5584
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها