1396/10/24

دانشمندان روسی سیستم نظارت بر سیارک را می‌سازند

ساخت سیستم ردیابی سیارک‌های خطرناک (گنبد آسمان) که متشکل از ماهواره‌ای - روی زمین و مدارهای خورشیدی است، در روسیه آغاز گردید.
دانشمندان روسی سیستم نظارت بر سیارک را می‌سازند

به گزارش اسپوتنیک، برای تشخیص سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار خطرناک برای زمین، روسیه سیستم فضایی Firmament (گنبد آسمان) را با تلسکوپ‌های ۱.۵ میلی‌متری می‌سازد. سیستم جدید شامل دو ماهواره مدار ژئوسَنکرون و مدار خورشید مرکزی، خواهد بود. درعین‌حال، تولیدکنندگان مشخص نکردند که به چه تعداد دستگاه باید در هر مدار قرار بگیرید.
ماهواره‌ها در مدار ژئوسَنکرون در یک شبانه‌روز کل فضا را، به‌استثنای مدار خورشید مرکزی، به دلیل تابش خورشید تحت نظارت قرار می‌دهند.
گروه دوم در مدار بیضوی اطراف خورشید در فاصله ۴۰-۸۰ میلیون کیلومتر از زمین خواهد چرخید. با توجه به عقیده سازندگان سیستم نظارت، گروه دوم به‌طور منظم فضای بین خورشید و زمین را تحت مشاهده قرار می‌دهد، زیرا این مشاهدات از زمین قابل‌دسترس نیست.

فناوری‌های نوین | کاوش‌های فضایی |