فیلمبرداری رنگی از زمین توسط ماهواره انگلیسی

0 1,698

انگلیس به‌طور آزمایشی ماهواره‌ای به مدار زمین فرستاده که می‌تواند تصاویر ویدئویی تمام‌رنگی باکیفیت بالا از زمین فراهم کند و حتی اشیایی به کوچکی ۶۵ سانتی‌متر روی زمین را شناسایی کند. ماهواره ویدئویی “Big Brother” که هم‌اکنون فقط نمونه اولیه آن ساخته‌شده، قابلیت تصویربرداری باکیفیت بالا از افراد را از فاصله مدار زمین را دارد.
این ماهواره یکی از محموله‌هایی بود که با پرتاب ماهواره‌بر هندی پی اس ال وی “Polar Satellite Launch Vehicle” به فضا فرستاده شد. همراه آن چند ماهواره از هند و شش کشور دیگر نیز به مدار زمین ارسال شد. درهرحال پس از چند ساعت دستگاه‌های کنترل‌کننده برای نخستین بار توانستند با این ماهواره انگلیسی ارتباط برقرار کنند.
این ماهواره در حقیقت یک مدل برای پیش‌تولید است و اگر عملکرد خوبی داشته باشد، شرکت  Earth-i پنج نمونه دیگر از آن را خواهد ساخت.
این ۵ ماهواره که به‌طورکلی وی‌وید-آی (Vivid-i) نام می‌گیرند، نخستین مجموعه‌ای خواهند بود که تصویری باکیفیت و تمام‌رنگی از فضا به زمین ارسال می‌کنند.
به‌هرحال “Big Brother” در فاصله ۵۰۵ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و می‌توان آن را روی نقاط خاصی متمرکز کرد تا فیلم‌های دودقیقه‌ای و تصاویر به زمین ارسال کند. با کمک این ماهواره می‌توان از خودرو و کشتی‌های در حال حرکت فیلم‌برداری کرد.
شرکت Earth-i تصمیم دارد تا پایان ۲۰۱۹ میلادی ۵ ماهواره دیگر را به فضا بفرستد و پس‌ازآن سالانه ۵ ماهواره به مدار زمین ارسال خواهد شد.

منبع شبکه خبری فناوری نوین
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5546
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها