تفاهم‌نامه یوتلست و چاینا یونیون برای ارائه ارتباطات ماهواره‌ای راه ابریشم

0 694

سیروس برزو: در جریان سفر امانوئل مكران رئیس‌جمهور فرانسه به چین، امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شبکه مخابراتی چاینا یونیون (China United Network Communications Co., Ltd. -China Unicom) و شرکت فرانسوی یوتلست به امضا رسید که در چارچوب طرح “ابتکار کمربند و جاده(The Belt and Road Initiative -BRI)”، دربرگیرنده منطقه وسیعی شامل آسیا و اقیانوس آرام می‌شود. 
طرح ابتکار کمربند و جاده (BRI) استراتژی توسعه پیشنهادشده توسط زی جینپینگ رئیس‌جمهور چین است که بر ارتباط و همکاری بین کشورهای اوراسیا تأکید دارد. این طرح از جمهوری خلق چین آغازشده و بر اساس کمربند اقتصادی جاده  ابریشم تا اروپا ادامه دارد.
این قرارداد که در ۹ ژانویه سال ۲۰۱۸ توسط رادولف بلمر، مدیرعامل شرکت یوتلست و زیائوچو وانگ، رئیس چاینا یونیون امضا شد قصد دارد تا امکانات ماهواره‌ای خود را به‌منظور ارتقاء خدمات اتصال به اینترنت در منطقه‌ای از ساحل غربی آمریکای شمالی به آسیا و استرالیا ارائه دهد. البته این تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای در سراسر جهان را نیز موردتوجه قرار داده است.
رادولف بلمر در مورد توافقنامه همکاری، گفت: ” چاینا یونیون شریک ایدئال برای ارتقای ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق مربوط به طرح ” کمربند و جاده” است. این توافق بر اساس همکاری‌هایی است که در سال ۲۰۰۸ آغاز شد، زمانی که یوتلست در طول بازی‌های المپیک پکن خدمات پخش ماهواره‌ای را به چاینا یونیون ارائه داد. این همکاری همچنین کیفیت و دسترسی منابع یوتلست، به ویژه در موقعیت مداری ۱۷۲ درجه شرقی را ارتقاء می‌بخشد. این مشارکت به هر دو شرکت اجازه خواهد داد با استفاده از نقاط قوت خود فرصت‌های آینده در بازارهای ارتباطی را موردبررسی قرار دهند. “

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5528
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها